registrovat se  


Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu

Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou, výchovnými problémy - jak překonat vzdor (úvodní seminář)

Zakázka Liberecký kraj

Variabilní symbol: 0317 708
Datum konání: 27.4.2018
Čas: 9:00 do 15:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Vlastivědné muzeum Česká Lípa
, Česká Lípa - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Klára Moravcová

Psycholožka a rodinná terapeutka

Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem  poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu.

Akreditace u MPSV ČR: 2016/0030-PC/SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: Cena dohodou
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je, aby účastníci vzdělávání znali vývojová stadia dítěte a způsoby komunikace s dítětem v určitém vývojovém stadiu. Dalšími důležitými cíli jsou následující dovednosti: účastníci získají základní informace, aby se dokázali orientovat ve zprávě od psychiatra či psychologa; během školení získají příležitost celou řadu kompetencí natrénovat během cvičení; získají základní znalosti o budování vztahu s dítětem s ohledem na „diagnózu“ – důvěra, kontakt, sdělování účelu práce; získají informace o tom, jak důležité jsou důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice; získají příležitost trénovat vhodné otázky; seznámí se způsoby, jak doporučit odbornou pomoc a spolupráci s odborníky.

Program:

Úvod

  • představení lektora  a účastníků,
  • vyjasnění obsahu a cílů programu.
     

I. Jaké dítě k nám přichází? Orientace v situaci dítěte

  • Vývojová stadia dítěte a komunikace s dítětem v určitém vývojovém stadiu.
  • Dosavadní řešení obtíží  a psychiatrická diagnóza – klasifikace, etiologie a nejčastější diagnózy, psychologické a psychiatrické zprávy, problematické chování dítěte jako symptom.
  • Rodina dítěte - funkčnost, role, vztahy, komunikace, ochota a schopnost rodiny spolupracovat se sociálním pracovníkem atd.
  • Vytváření hypotéz.

II. Práce/komunikace/ s dítětem s psychiatrickou diagnózou

  • Budování vztahu s dítětem s ohledem na „diagnózu“ – důvěra, kontakt, sdělování účelu práce, ne/dobrovolnost spolupráce, nehodnocení dítěte, atd. Vhodné formulace.
  • Důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice. Jasná, autentická, přímá a srozumitelná komunikace /ZV/ (cvičení: formulace ZV v konkrétní situaci dítěte). Umění se zeptat – vhodné otázky (cvičení: tvorba otázek).
  • Ukázky konkrétních metod práce: Úkoly a cíle, dohody, pozitivní zpevňování, orientace na zdroje, důsledky chování, vlastní návrhy, grafy, škály, externalizace, mapa rodiny, pravidla, kontrola, represe atd.
  • Doporučení odborné pomoci a spolupráce s odborníky.

 


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).