Manipulace a konstruktivní sebeobrana - úvod do problematiky
KÚÚK
|
Variabilní symbol: |
4123206 |
Datum konání: |
18.5.2023
- 19.5.2023
|
Čas: |
13:00 do 12:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Krajský úřad Ústeckého kraje
Velká Hradební 3118/48, 40002 Ústí nad Labem - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Vladimíra Lovasová, PhD.
Je autorkou dvou odborných knih a řady vědeckých článků a výukových materiálů.
Monografie: Subjektivní symbolická vizualizace psychologie rodiny, Souvislosti neuroticismu.
On-line kurzy: Sociální psychologie (kurz získal Národní cenu distančního vzdělávání), Psychopatologie a psychodiagnostika pro učitele, Antistresový program pro řídící pracovníky škol, Hodnocení pracovníků na pozadí týmové spolupráce, Komunikace s podřízenými, Osobnostní profil – jak využít svých silných a slabých stránek při vedení týmu, Pracovní motivace, Umění komunikace v obecně krizových situacích.
|
Akreditace u MV ČR: |
AK/PV-517/2021 AK/VE-306/2021
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
Cena dohodou
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Cíle kurzu: |
Cílem vzdělávacího programu je prohloubit znalosti úředníků sociálně-právní ochrany dětí získané v rámci odborného vzdělávání, případně vstupního vzdělávání úředníků ÚSC, v oblasti vybraných specifických komunikačních fenoménů a dovedností. Účastník získá vhled do problematiky v mezilidské komunikaci. Získá povědomí o principech, pravidlech a fázích zvládání manipulativního chování na profesionální úrovni. Získá vhled do komunikačních dovedností, jež jsou součástí konstruktivní sebeobrany, tzv. kontramanipulace. Cílem je zefektivnit reflexi sociální interakce a konstruktivní sebeobranu úředníků při vedení řízení a správních úkonů dle dikce správního řádu.
|
Program: |
1. Jak spolu mluvíme - běžná, profesní a manipulativní komunikace
-
Zásady profesní komunikace pro výkonu správních činností orgánu sociálně-právní ochrany dětí v příkladech.
-
Pracovní role a její vliv na komunikaci a také na možnosti konstruktivní sebeobrany při setkání s manipulací v příkladech.
.
2. Emoční typologie a přesvědčování
-
Nelze nekomunikovat – nechtěná verbální a neverbální manipulace.
-
Využití znalostí emoční typologie pro motivaci a přesvědčování.
-
Jak zvýšit psychickou odolnost vůči manipulaci.
-
Popis modelových situací OSPOD.
3. Rozpoznání manipulace
-
Jak rozpoznat manipulace, vybraný typ manipulace, manipulativní strategie v praxi OSPOD.
-
Vědomá a nevědomá manipulace s lidmi.
-
Destruktivní manipulace. Co manipulátor říká a co tím myslí. Proč jsou manipulátoři úspěšní.
-
Popis modelových situací v praxi
4. Nejčastější manipulativní strategie v praxi
-
Záměrné ovlivňování emočního stavu v komunikaci za účelem dosažení neoprávněného výsledku v praxi OSPOD např. neoprávněný požadavek, citové vydírání, neoprávněná kritika, sabotování spolupráce, snaha o koalici.
-
Konstruktivní zvládání těchto vybraných manipulativních útoků.
5. Agresivní a arogantní chování klientů (OSPOD)
-
Typologie podle motivace k agresivnímu chování (dominance, cholerický afekt, obranná agresivita, arogance, vyhrožování pomstou, frustrace, psychopatologie).
-
Účinná strategie zvládání pro vedení řízení či realizaci vybraných správních úkonů, rozhovor s klientem.
6. Jak se konstruktivně vypořádat s manipulací
-
Načrtnutí řešení vybraných případů z praxe úředníků OSPOD.
-
Základních pět strategií řešení konfliktů - odstupňování řešení.
-
Techniky kontramanipulace: parafrázování, "odkrytí hlavy", odmítnutí neoprávněného požadavku, ignorování.
|