Jak uspořádat případovou konferenci - praxe v oblasti SPOD
|
Variabilní symbol: |
1515157 |
Datum konání: |
19.6.2015
|
Čas: |
8:30 do 15:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
|
Lektor: |
Ing. Iveta Turková
|
Akreditace u MPSV ČR: |
2014/0819-PC/SP/PP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1980,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Absolvent tohoto vzdělávacího programu:
-
na základní úrovni rozumí pojmům sanace rodiny, facilitace, facilitátor, brainstorming, aktivní naslouchání, simulace, modelový případ a dokáže je svými slovy vysvětlit
-
zná základní teoretické východiska k problematice případové konference, orientuje se v základních tezích problematiky ohroženého dítěte, zanedbávání péče, smysl a účel případových konferencí, tým sanace rodiny
-
orientuje se legislativním rámci případových konferencí (na elementární úrovni)
-
posílil své základní dovednosti člena týmu sanace: má zpětnou vazbu, jak funguje neverbální komunikace v procesu facilitace
-
umí stanovit cíl při řešení problému a přispět v týmu k vyhodnocení, zda bylo cíle dosaženo
-
dokáže udržet neutrální postoj v roli facilitátora na základě nácviku v programu
-
má povědomí o základních technikách zapojení cílové skupiny v procesu facilitace na základě praktické část programu a v rámci možností je procvičil.
|
Program: |
Co je případová konference a jak na to
1. Seznámení s účastníky, s jejich očekáváními, představami o tématu a zkušenostmi
2. Úvod do problematiky případové konference
3. Případová konference jako pojem a metoda
4. Facilitace jako pojem
5. Nástroje případové konference
-
Facilitace - výhody facilitace, zásady a specifika prezentace facilitátora
-
Brainstorming - představení techniky, techniky provádění brainstormingu
-
Aktivní naslouchání
-
pojmy konsenzus a participace
-
zásady aktivního naslouchání
-
význam a užití aktivního naslouchání v práci sociálního pracovníka
6. Praktický nácvik
-
Simulace modelového případu
-
Vytvoření individuálního plánu k modelovému případu - nácvik dovednosti facilitárora, jak se soustředit na proces, nikoliv na obsah jednání
-
nácvik zapojení skupiny
-
nácvik stanovení cíle v modelovém případu a zpětná vazba, o jeho dosažení
-
cvičení zaměření na dodržení neutrálního postoje facilitátora s poskytnutím zpětné vazby
-
nácvik neverbální komunikace facilitárora s vyhodnocením týmu sanace rodiny
Osobní zpětná vazba
|