Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jednání a možnosti komunikace s problémovými klienty: Zvládání problémových klientů

Variabilní symbol: 1515147
Datum konání: 21.8.2015
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
Akreditace u MPSV ČR: 2012/0362-PC/SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1880,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Cílem semináře je získání znalostí, jak profesionálně zvládnout komunikaci s problémovým klientem – klientem, který svým chováním, myšlením či cítěním vybočuje ze všeobecně přijímané normy.

Účastník vzdělávacího programu se seznámí s obecnou problematikou zvládání a obecnou problematikou problémového klienta. Seznámí se s nároky na osobnost sociálního pracovníka.

Účastník vzdělávacího programu se seznámí s s typy obtížnějších klientů a jejich typickým problémovým chováním.

Účastník vzdělávacího programu získá informace o vhodných strategiích pro zvládání jednotlivých typů klientů a osvojí si základní principy práce s problémovými klienty, uvědomí si chyby, které v komunikaci s problémovými klienty obvykle děláme.

Cílové kompetence:

- výcvik v dovednostech zaměřených na osvojení a prohloubení schopností v oblasti jednání s klientem;

- umění vedení rozhovoru;

  - osvojení si některých technik komunikace.

Program:

Úvod

  1. Osobnost, duševní zdraví a postoje sociálního pracovníka.
  2. Typy problémových klientů, základní zásady a techniky jednání a komunikace s anomálními lidmi, nejčastější chyby při komunikaci s problémovými klienty.
  3. Rozlišení problémových klientů a klientů v duševní krizi.
  4. Agresivní klient (dominantní, cholerický, pomstychtivý, úzkostná agrese, kompenzace ega, prostředek k odreagování frustrace, histrión, agrese v psychopatologii) a strategie zvládání agresivního chování.
  5. Kverulant, úzkostný klient, depresivně ladění jedinci, sebevražedné tendence, nepřístupný typ, pedant – zvládání těchto typů problémových klientů.
  6. Mentálně retardovaní, klient s Alzheimerovou nemocí – typické problémové chování a jeho zvládání sociálním pracovníkem
  7. Klient konzument, klienti propuštění z výkonu trestu, psychicky narušené osobnosti
  8. Krizová komunikace a krizová intervence, komunikační dovednosti sociálního pracovníka

Závěr