Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jednání a možnosti komunikace s problémovými klienty: Zvládání problémových klientů

Variabilní symbol: 0815060
Datum konání: 3.12.2015
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: E CENTRUM - místnost E130
Guldenerova 17, 326 00 Plzeň - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
Akreditace u MPSV ČR: 2012/0362-PC/SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Cílem semináře je získání znalostí, jak profesionálně zvládnout komunikaci s problémovým klientem – klientem, který svým chováním, myšlením či cítěním vybočuje ze všeobecně přijímané normy. Účastník vzdělávacího programu se seznámí s obecnou problematikou zvládání problémového klienta. Seznámí se s nároky na osobnost sociálního pracovníka a v neposlední řadě se seznámí s typy obtížnějších klientů a jejich typickým problémovým chováním.

Účastníci získají informace o vhodných strategiích pro zvládání jednotlivých typů klientů a osvojí si základní principy práce s nimi, uvědomí si chyby, které v komunikaci s problémovými klienty obvykle děláme.

Cílové kompetence:

- výcvik v dovednostech zaměřených na osvojení a prohloubení schopností v oblasti jednání s klientem

- umění vedení rozhovoru

  - osvojení si některých technik komunikace

Program:
  • Úvod
  • Osobnost, duševní zdraví a postoje sociálního pracovníka.
  • Typy problémových klientů, základní zásady a techniky jednání a komunikace s anomálními lidmi, nejčastější chyby při komunikaci s problémovými klienty.
  • Rozlišení problémových klientů a klientů v duševní krizi.
  • Agresivní klient (dominantní, cholerický, pomstychtivý, úzkostná agrese, kompenzace ega, prostředek k odreagování frustrace, histrión, agrese v psychopatologii) a strategie zvládání agresivního chování.
  • Kverulant, úzkostný klient, depresivně ladění jedinci, sebevražedné tendence, nepřístupný typ, pedant – zvládání těchto typů problémových klientů.
  • Mentálně retardovaní, klient s Alzheimerovou nemocí – typické problémové chování a jeho zvládání sociálním pracovníkem.
  • Klient konzument, klienti propuštění z výkonu trestu, psychicky narušené osobnosti.
  • Krizová komunikace a krizová intervence, komunikační dovednosti sociálního pracovníka
  • Závěr