Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Tři náročné situace v praxi vedoucího pracovníka

Variabilní symbol: 1016060
Datum konání: 7.6.2016 OBSAZENO
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR Brno, zvýšené přízemí (učebna)- nepoužívat
Smetanova 13 (vchod z ul. Kounicova 39), 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
Akreditace: Neakreditováno
Cena kurzu: 1590,- Kč
Uvedená cena je včetně DPH.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Vzdělávací program je určen manažerům a pracovníkům pověřeným vedením týmu, ať už projektového nebo i neformálního. Využít jej mohou také sociální pracovníci, kteří pracují se skupinou klientů a jsou v roli vedoucího této skupiny. Účastníci se seznámí s manažerskou rolí, s důležitostí a zdroji autority vedoucího pracovníka. Naučí se analyzovat své podřízené z hlediska motivace a profesní zralosti, což jim umožní individuální přístup k pracovníkům. Získají také vhled do problematiky budování výkonného týmu. V rámci kurzu budou vysvětleny principy a základy zadávání a delegování úkolů. Na tuto problematiku naváže úvodní výklad k podávání zpětné vazby, zaměřený na vytýkání. Zmíníme se také o hodnotících pohovorech. Třetí náročnou situací, na kterou se kurz zaměří, je řešení konfliktu mezi podřízenými. Prostor bude rovněž na dotazy a 1-2 případy z praxe účastníků.

Cílem tohoto vzdělávacího programu je, aby si účastníci osvojili vybrané zásady a principy moderního manažerského uvažování. Po absolvování tohoto vzdělávání si účastníci rozšíří znalosti o motivačním přístupu manažera k podřízeným.Naučí se postup, jak efektivně zadávat a delegovat úkoly.Naučí se různé varianty, jak efektivně vytýkat chyby.Rozšíří si znalosti o řešení konfliktu mezi dvěma podřízenými a také bude mít příležitost porovnat si své manažerské zkušenosti se zkušenostmi jiných vedoucích pracovníků.
Program:

Úvod:

  • představení lektora a účastníků,
  • stanovení cílů vzdělávacího programu,
  • očekávání účastníků.

Manažerská role a autorita

  • Funkce, které zajišťuje vedoucí pracovník.
  • Typy a zdroje autority vedoucího pracovníka.
  • Základní principy zacházení s mocí.

Poznávání a ovlivňování podřízených

  • Typologie "umí-chce".
  • Řešení konfliktu s podřízeným - řešení případu z praxe.

Motivace

  • Emočně-motivační typologie.
  • Maslowova pyramida.
  • Teambuilding.

Zadávání úkolů a delegování úkolů

  • Metoda SMART.
  • Zadávání úkolu.
  • Delegovací rozhovor.
  • Co lze a nelze delegovat.
  • Bariéry elegování.

Vytýkání

  • Principy zpětné vazby.
  • Odstupňované vytýkání.
  • Manažerské vytýkací rozhovory.
  • Hodnotící pohovor.

Řešení konfliktů se zaměřením na zvládnutí konfliktu mezi dvěma podřízenými

  • Řešení konfliktů mezi dvěma podřízenými - základní přístupy a techniky.
  • Řešení případu z praxe.

Závěr kurzu

  • Diskuze účastníků, 
  • Zodpovězení dotazů.