Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Problematika řešení konfliktních situací - uvedení do tématu

Variabilní symbol: 0816036
Datum konání: 16.6.2016
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: E CENTRUM - místnost E130
Guldenerova 17, 326 00 Plzeň - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
Akreditace u MPSV ČR: 2016/0290-SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Sociální pracovníci se často při výkonu svého povolání dostávají do konfliktních situací. Příčinou může být "rychlá" doba, nejasná pravidla, málo flexibilní pracovník nebo klient, konfliktogenní povaha klienta, syndrom vyhoření u sociálního pracovníka či situace sama o sobě, jakou je například vytýkání chyby nebo sdělování "špatné" zprávy. Řada konfliktů může být užitečná, mnohem častěji je však vnímáme jako zátěž a přejeme si, aby jich bylo, co nejméně, nebo aby alespoň proběhly, co nejšetrněji k našim citům. K zajištění kvalitní práce sociálních pracovníků je zapotřebí alespoň základní orientace v teorii konfliktů a jejich zvládání. Tento vzdělávací program může pomoci snaze sociálního pracovníka správně vyhodnocovat situace a kauzy a rozhodovat podle platných právních předpisů a metodik při správném vidění všech okolností daných kauz. Účastníci vzdělávacího programu posílí svoji dovednost analyzovat konflikt a jeho účastníky. Seznámí se s odstupňovaným přístupem k řešení konfliktů. Bude mít příležitost uvědomit si své silné stránky a své rozvojové potřeby v oblasti řešení konfliktů.

Mezi cíle tohoto vzdělávacího programu patří následující kompetence: účastníci se seznámí s problematikou konfliktů, jejich analýzou a typologií. Vytvoří si představu, jak předcházet konfliktům a co dělat, když se ke konfliktu schyluje.Účastníci získají představu o základních strategiích zvládání konfliktů a rozšíří si povědomí o svých silných stránkách a rozvojových potřebách v oblasti řešení konfliktů. V neposlední řadě si vyzkouší, na modelovém případu z praxe účastníků, strategii hledání řešení konfliktní situace.
Program:

Úvod do problematiky - co je to konflikt:

  • představení lektora a účastníků
  • seznam konfliktních situací z praxe účastníků
  • co je to konflikt
  • mezilidská komunikace a zdroje konfliktů
  • plíživý vs. otevřený
  • roviny a druhy konfliktů,
  • pozitivní a destruktivní konflikt

Strategie zvládání konfliktů:

  • konflikt a profesní role
  • pět základních strategií zvládání konfliktů (ignorování, vztahování, vyjednávání, kontramanipulace, prosazení se)
  • odstupňování řešení konfliktu

Konfliktotvorné osoby:

  • úvod do problematiky: přímá agrese
  • arogance
  • kverulování
  • manipulace: neoprávněná kritika, citové vydírání aj.

Konfliktotvorné situace:

  • Úvod do problematiky: vytýkání nedostatků/chyb
  • sdělování "špatných zpráv"
  • jak přijímat kritiku
  • zvládání námitek
  • zvládání nesouhlasu

Rozbor 2 - 3 konfliktů z praxe účastníků:

  • metoda skupinového řešení problémů; diskuze, dotazy

Závěr:

  • vyhodnocení školení
  • zpětná vazba