Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Případové konference v praxi (aktualizovaný úvodní seminář)

Variabilní symbol: 1017045
Datum konání: 25.4.2017
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR Brno, zvýšené přízemí (učebna)- nepoužívat
Smetanova 13 (vchod z ul. Kounicova 39), 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: PhDr. Dana Mikelová Vrabcová
  • Mediátorka, facilitátorka, psychoterapeutka, lektorka
  • Vystudovala Katedru sociální práce Filozofické fakulty UK v Praze.
  • Má zkoušku zapsaného mediátora u Ministerstva spravedlnosti ČR. Je členkou a lektorkou Asociace mediátorů ČR
  • Od roku 1989 se věnuje práci s rodinami jako sociální pracovnice sociálně právní ochrany dětí a v poradenských centrech.
  • V letech 2007-2016 spolupracovala na projektech Českého helsinského výboru zaměřených na "Děti vězněných rodičů", na práci s romskými rodinami a klienta z jiné socio-kulturního prostředí.
  • Od roku 2006 se zabývá řešením sporů pomocí mediace a facilitace. V současnosti působí jako mediátorka, facilitátorka a lektorka výcviku mediace, seminářů o mediaci, facilitaci, řešení konfliktů a komunikaci.
Akreditace u MPSV ČR: 2016/0709-SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1690,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s metodou Případové konference, vyložit problematiku nástrojů, které tato metoda používá, seznámit je s přípravou realizace případové konference, jejím průběhem a výstupy. Vzdělávací program je zaměřen na praktické využití případové konference v oblasti SPO a terénní sociální práce s jednotlivci.
Absolvent programu rozumí pojmům facilitace, facilitátor a zná teoretická východiska k problematice případové konference, zná metodologii. Po absolvování semináře dokáže stanovit vhodnost využití této metody, cíle a následného vyhodnocení naplnění. Dokáže zajistit přípravu případové konference (příprava klientů, dětí, odborníků, zajištění místa, času a všech legislativních náležitostí). Účastník vzdělávání se orientuje v legislativním rámci případových konferencí. Během školení posílil dovednosti člena týmu: má zpětnou vazbu, jak funguje neverbální komunikace v procesu facilitace, jaký je průběh případové konference a jakým způsobem ji lze ovlivnit z pozice člena týmu i facilitátora. Účastník získá následující kompetence: dokáže naplnit roli svolavatele případové konference a také facilitátora; dokáže udržet neutrální postoj v roli facilitátora a zná jeho roli, stejně tak svolavatele a organizátora a má povědomí o  technikách zapojení cílové skupiny v procesu facilitace a dalších facilitačních dovednostech.
 
Program:

Úvod

  • představení lektorů,
  • strukturalizace kurzu.

1. modul

  • seznámení s účastníky,
  • s jejich očekáváními, představami o tématu a zkušenostmi.

2. modul: Případová konference jako pojem a metoda

  • definice a teoretická východiska PK;
  • historický vývoj;
  • metodologie PK;
  • typologie PK a jejich využití v praxi a zásady a principy PK.

3. modul: Případové konference jako nástroj multidisciplinární spolupráce a motivace

  • case management a role Případové konference v něm.

4. modul: Legislativní rámec Případových konferencí

  • zákon 359/99 Sb., o sociálně právní ochraně dětí (§10 a §14).

5. modul: Příprava a svolání Případové konference

  • účastníci PK a jejich příprava s důrazem na rodiče/klienta
  • účast dítěte na PK
  • role účastníků – facilitátor, svolavatel, zapisovatel
  • stanovení cíle a jeho vyhodnocení a logistika PK

6. modul: Role facilitátora v Případových konferencích

  • Facilitace
  • výhody facilitace, zásady a specifika prezentace facilitátora
  • Brainstorming
  • představení techniky
  • techniky provádění brainstormingu
  • Aktivní naslouchání
  • Pojmy konsenzus a participace 
  • Zásady aktivního naslouchání

7. modul: Struktura a průběh Případové konference

  • jednotlivé fáze PK
  • kladení a nácvik otázek
  • pravidla procesu PK

8. modul: Praxe v oblasti realizace případových konferencí

  • expertní skupina facilitátorů
  • supervize
  • rizika facilitace v praxi

9. modul

  • Osobní zpětná vazba

Závěr

  • vyhodnocení kurzu,
  • zpětné vazby.