Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jednání s problémovým klientem

Variabilní symbol: 1517025
Datum konání: 16.3.2017
Čas: 8:30 do 15:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Květuše Sluková

Odborný asistent s vědeckou hodností, přednášející v oblasti sociální psychologie, sociální komunikace, metod sociální práce, psychologie, psychopatologie, speciální pedagogiky, poradenství - Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky TUL; vedoucí oddělení celoživotního a dalšího vzdělávání - IVVS  VS ČR

Vystudovala sociální pedagogiku a řízení lidských zdrojů (MU Brno) a postgraduální studium forenzní psychologie (FF UK Praha).  Několik let působila jako socioterapeutka a také absolvovala výcvik v Integrativní psychoterapii pod vedením prof. F. Knoblocha. Intenzivně se věnuje výzkumné a publikační činnosti.

Akreditace u MV ČR reakreditace: AK/PV-213/2013 AK/VE-152/2013
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2100,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině aktuální informace k problematice týkající se jednání s problémovými klienty. Toto téma je stále aktuální a potřebné. Cílem semináře je získání znalostí, jak profesionálně zvládnout komunikaci s problémovým klientem – klientem, který svým chováním, myšlením či cítěním vybočuje ze všeobecně přijímané normy.
Účastník vzdělávacího programu se seznámí s obecnou problematikou zvládání a obecnou problematikou problémového klienta, dále se seznámí s typy obtížnějších klientů a jejich typickým problémovým chováním. V neposlední řadě získá informace o vhodných strategiích pro zvládání jednotlivých typů klientů a osvojí si základní principy práce s problémovými klienty; uvědomí si chyby, které v komunikaci s problémovými klienty obvykle děláme.

Program:

Vzdělávací plán

  1. Úvod: představení lektora a účastníků, stanovení hlavního cíle vzdělávacího programu, vymezení tématu (zvládání, klient, problém), očekávání účastníků
  2. Osobnost, duševní zdraví a postoje sociálního pracovníka.
  3. Typy problémových klientů, základní zásady a techniky jednání a komunikace s anomálními lidmi, nejčastější chyby při komunikaci s problémovými klienty
  4. Rozlišení problémových klientů a klientů v duševní krizi
  5. Agresivní klient (dominantní, cholerický, pomstychtivý, úzkostná agrese, kompenzace ega, prostředek k odreagování frustrace, histrión, agrese v psychopatologii) a strategie zvládání agresivního chování
  6. Kverulant, úzkostný klient, depresivně ladění jedinci, sebevražedné tendence, nepřístupný typ, pedant – zvládání těchto typů problémových klientů
  7. Mentálně retardovaní, klient s Alzheimerovou nemocí – typické problémové chování a jeho zvládání sociálním pracovníkem
  8. Klient konzument, klienti propuštění z výkonu trestu, psychicky narušené osobnosti
  9. Krizová komunikace a krizová intervence, komunikační dovednosti sociálního pracovníka