Problematika řešení konfliktních situací - uvedení do tématu |
|
Variabilní symbol: | 0819111 |
Datum konání: | 26.9.2019 OBSAZENO |
Čas: |
09:00 do 14:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Dvorana_Karlovy Vary Chebská 44, 360 06 Karlovy Vary - Podrobné informace |
Lektor: |
PhDr. Kateřina Fořtová
Poradenská a školní psycholožka. Pracuje s dětmi, rodinami a dospělými. Zaměřuje se na diagnostiku školní zralosti, na diagnostiku výukových a výchovných obtíží dětí, kariérové poradenství, diagnostiku dětí nadaných. Současně nabízí spolupráci se školami a pedagogickými pracovníky při integraci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů. Při práci s dětmi školního věku čerpá ze svých zkušeností školního a poradenského psychologa. Věnuje se také problematice krizové intervence a zvládání náročných životních situací (problematice rozvodu a porozvodové péče o děti, partnerských krizí, nemocí, smrti blízkého). Absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik ve skupinové psychoterapii s psychodynamickým zaměřením, výcvik ve vedení dětských skupin, výcvik v telefonické krizové intervenci a výcvik v krizové intervenci pro oběti domácího násilí. Podílí se na vedení terapeutických, podpůrných skupin pro děti školního věku a lektoruje semináře pro učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. |
Akreditace u MPSV ČR: |
2016/0290-SP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
1940,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | |
Cíle kurzu: | Sociální pracovníci se často při výkonu svého povolání dostávají do konfliktních situací. Příčinou může být "rychlá" doba, nejasná pravidla, málo flexibilní pracovník nebo klient, konfliktogenní povaha klienta, syndrom vyhoření u sociálního pracovníka či situace sama o sobě, jakou je například vytýkání chyby nebo sdělování "špatné" zprávy. Řada konfliktů může být užitečná, mnohem častěji je však vnímáme jako zátěž a přejeme si, aby jich bylo, co nejméně, nebo aby alespoň proběhly, co nejšetrněji k našim citům. K zajištění kvalitní práce sociálních pracovníků je zapotřebí alespoň základní orientace v teorii konfliktů a jejich zvládání. Tento vzdělávací program může pomoci snaze sociálního pracovníka správně vyhodnocovat situace a kauzy a rozhodovat podle platných právních předpisů a metodik při správném vidění všech okolností daných kauz. Účastníci vzdělávacího programu posílí svoji dovednost analyzovat konflikt a jeho účastníky. Seznámí se s odstupňovaným přístupem k řešení konfliktů. Bude mít příležitost uvědomit si své silné stránky a své rozvojové potřeby v oblasti řešení konfliktů.
Mezi cíle tohoto vzdělávacího programu patří následující kompetence: účastníci se seznámí s problematikou konfliktů, jejich analýzou a typologií. Vytvoří si představu, jak předcházet konfliktům a co dělat, když se ke konfliktu schyluje.Účastníci získají představu o základních strategiích zvládání konfliktů a rozšíří si povědomí o svých silných stránkách a rozvojových potřebách v oblasti řešení konfliktů. V neposlední řadě si vyzkouší, na modelovém případu z praxe účastníků, strategii hledání řešení konfliktní situace.
|
Program: | 1. Úvod do problematiky - co je to konflikt
2. Strategie zvládání konfliktů
3. Konfliktotvorné osoby
4. Konfliktotvorné situace
5. Rozbor 2 - 3 konfliktů z praxe účastníků
6. Závěr - vyhodnocení školení, zpětná vazba |