Zjišťování názoru dítěte |
|
Variabilní symbol: | 0819126 |
Datum konání: | 12.12.2019 OBSAZENO |
Čas: |
08:30 do 15:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
E CENTRUM - místnost E130 Guldenerova 17, 326 00 Plzeň - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Klára Moravcová
Psycholožka a rodinná terapeutka Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu. |
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/0515-SP/VP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
1940,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | |
Cíle kurzu: | Kurz se zaměřuje na problematiku zjišťování názoru dítěte z pozice sociálního pracovníka oddělení sociálně právní ochrany dítěte. Hlavním cílem kurzu je z různých úhlů pohledu zmapovat danou problematiku a zejména poskytnout účastníkům praktické dovednosti, na co se dětí konkrétně ptát, jakým způsobem a jaké další metody lze využít. Na úvod se kurz věnuje shrnutí možností, výhod a úskalí zjišťování názoru dítěte, zmapování zájmů a potřeb dítěte, reflexi role sociálního pracovníka a skutečnostem, které ovlivňují názor dítěte. Dále se zaměřuje na téma vývoje dítěte z hlediska vývojových potřeb či úkolů a jeho sociálního, morálního, kognitivního vývoje a schopnosti komunikace, aby účastníci poznali, na jaká témata je nutné s dětmi hovořit. Podstatná část kurzu je věnována metodám zjišťování názoru dítěte. Důraz je kladen na rozhovor a aktivní tvorbu vhodných otázek. Na závěr se kurz zaměřuje na specifická témata: domácí násilí, zanedbávání, týrání a zneužívání dítěte a také situaci, kdy dítě odmítá komunikovat. |
Program: | Úvod do tématu
2. Vývoj dítěte
3. Metody zjišťování názoru dítěte Rozhovor:
4. Metody zjišťování názoru dítěte - ostatní metody
5. Metody zjišťování názoru dítěte - specifická témata
6. Závěrečná kazuistika
|