Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Včasná detekce rizikového chování dětí

Variabilní symbol: 1021003
Datum konání: 27.8.2021
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR, o.p.s. Mezírka
Mezírka 1, 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Milena Mikulková
  • Sociální pedagog, poradce, mediátorka, koučka, lektorka se specializací na edukaci rodičů v řešení rozvodové a (po)rozvodové situace.
  • Autorka knih Hlavu vzhůru, rodiče! Hlavu vzhůru, chlap(c)i!
  • Autorka židličkové metody.
  • Autorka tří metodik z projektu Komplexní péče o rodinu a děti v (po)rozvodové situaci (Akademický ústav Karviná)
Akreditace u MPSV ČR: A2019/0978-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2150,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Účastník
- prohloubí vnímavost vůči změnám v chování, ve výkonu či postojích dítěte
- získá základní orientaci v mechanismech zvládání zátěže dítětem v různých věkových obdobích dítěte
- bude mít přehled  v obranných mechanismech při nadměrné zátěži
- zvědomí si různé projevy dítěte v počátečních stádiích rizikového chování
- bude schopen vnímat kontext a souvislosti
- získá náhled na svoji roli prvotního činitele v prevenci či řešení obtížných situací
- naučí se včas a odpovídající formou zasáhnout a řešit výskyt rizikového chování žáků
 

Program:

1. Úvod

  • Seznámení s účastníky, očekávání.

2. Teoretická východiska

  • potřeby jednotlivce, skupiny,
  • optimální fungování žáka a rodiny,
  • školní úspěšnost,
  • přesah vlivu rodinného zázemí do školního prostředí,
  • dynamika vztahů mezi učiteli a žáky, mezi žáky a mezi rodinou a školou,
  • osobnost pedagoga, styl vedení a nastavení pravidel soužití.

3. Důvody, průběh a cíle včasné detekce

  • cíle nesprávného chování,
  • rizikové chování - oblasti, dopady,
  • formy počátečních signálů dysfunkčních scénářů,
  • kontext včasné detekce: dítě a škola (třída), dítě a učitel, dítě a učivo, dítě a rodina, dítě a volný čas

4. Metody, nástroje a techniky včasné detekce rizikového chování

  • Mapování situace ve škole (třídě), tendencím, norem - metody, techniky.
  • Mapování vztahů ve třídě - sociometrie.
  • Pozorování, rozhovor, FACH - funkční analýza chování.
  • Aktivity.
  • Dokumentace zjištění. 

5. Další postup pro zachycení signálů rizikového chování

  • komunikace s dítětem,
  • s vyučujícími,
  • s rodiči,
  • práce s jednotlivce,
  • se třídou,
  • následná péče,
  • třídnické hodiny,
  • preventivní programy,
  • intervenční programy,
  • interní školní odborná péče,
  • externí odborná péče.

6. Závěr

  • Diskuse, odpovědi na dotazy.