Práce s rodiči a dětmi v (po)rozvodové situaci
On-line seminář
|
Variabilní symbol: |
0321 448 |
Datum konání: |
27.4.2021
|
Čas: |
8:30 do 15:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Milena Mikulková
-
Sociální pedagog, poradce, mediátorka, koučka, lektorka se specializací na edukaci rodičů v řešení rozvodové a (po)rozvodové situace.
-
Autorka knih Hlavu vzhůru, rodiče! Hlavu vzhůru, chlap(c)i!
-
Autorka židličkové metody.
-
Autorka tří metodik z projektu Komplexní péče o rodinu a děti v (po)rozvodové situaci (Akademický ústav Karviná)
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/0559-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
1. internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
2. aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
3. mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:
-
každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
-
se účastník zúčastnil celého programu
DOPORUČUJEME:
-
ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:
již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem
|
Anotace: |
Vzhledem k vysokému počtu rodin, kde dochází či došlo k rozpadu rodičovského páru, se se situací ztráty setkává dle statistik ročně okolo 20000 nezletilých dětí. Rozvod či rozchod, resp. rozpad rodiny je na stupnici živorních událostí zařazen jako druhá položka s nejvyšší mírou stresu. Obvykle začneme péči poskytovat zasaženým dětem a rodičům) až v době, kdy se začnou zřetelně projevovat symptomy negativních důsledků procesu. Kurz je zaměřen na proces doprovázení rodiny v (po)rozvodové situaci a s cílem minimalizaci nežádoucích dopadů na vývoj dětí a péči rodičů.
Obsah programu na osvědčení: základní teoretická východiska, odpovídající metody práce s rodiči a dětmi, kazuistiky
Druh programu: základní
|
Cíle kurzu: |
-
Účastník získá základní orientaci v problematice právního minima týkajícího se rodiny, rodičů a péče nezletilé děti.
-
Dokáže s klientem definovat základní oblasti žádoucí podpory pro rodiče a pro děti.
-
Bude schopen společně s klinty identifikovat jejich potřeby a cíle.
-
Využije dovednosti k posílení kompetencí rodičů k naplňování jejich rodičovské odpovědnosti.
-
Vyhodnotí a zvolí odpovídající metody práce s klientem a s dětmi.
|
Program: |
1. Úvod - Zahájení, představení, korekce očekávání účastníků.
2. Základní teoretická východiska
-
potřeby člověka,
-
specifické potřeby dětí v rozvodové situaci rodičů,
-
možnosti práce s klienty,
-
metody zaměřené na řešení,
-
oblasti práce s rodinou podle forem péče.
3. Práce s rodiči
-
právní minimum a naplňování potřeb dítěte,
-
fáze psychorozvodu a vliv na práci s klientem,
-
techniky práce s rodiči, přístupy zaměřené na řešení,
-
zvládání obtížných situací.
4. Práce s dětmi
-
potřeby a minimální práva dětí,
-
dovednosti komunikace s dítětem,
-
práce s příběhy,
-
hravé aktivity,
-
rozhovor,
-
zvládání obtížných situací.
5. Práce s kazuistikami
-
Kazuistiky s aplikací získaných poznatků a ověřování dovedností pro práci s rodiči a dětmi v (po)rozvodové situaci.
6. Závěr - shrnutí, diskuse, odpovědi na dotazy účastníků
|