Vedení poradenského rozhovoru
On-line seminář
|
Variabilní symbol: |
0321 469 |
Datum konání: |
16.4.2021
|
Čas: |
9:00 do 14:15
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
|
Lektor: |
Lenka Šimková
-
Lektorka a konzultantka, jako sociální pracovnice působila více jak 20 let v oblasti sociálních služeb a také pracovala v manželské poradně či na krizovém telefonu. Více jak 7 let působila též jako konzultantka pro klienty Národní linky pro odvykání.
-
Teoreticky vychází ze systemického přístupu, školí pomáhající profesionály v krátkodobých i dlouhodobých vzdělávacích programech, rozvíjí mentoring pro sociální pracovníky.
-
Ráda lektoruje interaktivní programy, její odborné příspěvky je možné najít např. na webových stránkách časopisu Sociální práce.
-
Motto: " Bez vlastní práce s klienty se lektor neobejde."
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/0395-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
1. internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
2. aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
3. mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:
-
každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
-
se účastník zúčastnil celého programu
DOPORUČUJEME:
-
ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:
již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem
|
Anotace: |
Poskytování sociálního poradenství stojí jak na konkrétních znalostech sociálních pracovníků, tak také na schopnost tyto znalosti klientovi adekvátně předat. Zároveň sociální pracovníci i pracovníci v sociálních službách v rámci své práce, a tedy i poradenského rozhovoru mají pracovat s podporou, posilováním klientových kompetencí a odpovědnosti. V kurzu, jenž teoreticky vychází ze systemického přístupu, se podíváme na rozhovor jako celek, rozlišíme jeho jednotlivé fáze a budeme se zabývat tím, jakým způsobem lze na úrovni komunikace v rozhovoru intervenovat jak v oblasti pomoci, tak v oblasti kontroly. V kurzu se zaměříme jak na techniky typu naslouchání, kladení otázek, tak na to, jakým způsobem lze vytvořit a formulovat intervenci.
|
Cíle kurzu: |
Účastník:
-
dokáže rozlišit fáze rozhovoru a hlavní úkoly, na níž je v tu chvíli potřeba pracovat
-
dokáže rozlišit pomoc od kontroly a pružně přizpůsobovat způsoby vedení rozhovoru
-
dokáže rozhovor nejen uzavřít shrnutím probíraných otázek či témat, ale i vytvořením závěrečné intervence formou doporučení či komentáře
|
Program: |
1. Úvod
-
Zahájení, seznámení, představení kurzu, lektorky s a účastníků, zjištění očekávání.
2. Rozhovor
-
Rozhovor jako celek (konstruktivní rozhovor) a jeho kontext (pomoc a kontrola).
3. Klíčové prvky rozhovoru
-
Klíčové prvky rozhovoru - aktivní naslouchání.
4. Klíčové prvky vedení rozhovoru
-
Klíčové prvky vedení rozhovoru - otázky, praktikování.
5. Klíčové prvky vedení rozhovoru - formulace intervencí, praktikování
-
Klíčové prvky vedení rozhovoru - formulace intervencí, praktikování, modelování rozhovorů.
6. Závěr
-
Shrnutí témat, ukončení semináře.
|