Účetnictví ÚSC a PO - využití informací z účetnictví - základní seminář
On-line seminář
|
Variabilní symbol: |
0321 512 |
Datum konání: |
12.10.2021
|
Čas: |
9:00 do 14:15
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
|
Lektor: |
Ing. Michal Svoboda, Ph.D.
-
Soustavná dlouhodobá lektorská činnost v oblasti účetnictví veřejného sektoru ČR (2011 – dosud)
-
Vedení přednášek a seminářů v rámci výuky účetnictví, účetnictví veřejného sektoru a účetnictví organizací v oblasti arts na VŠE v Praze (2008 – dosud)
-
Příležitostná přednášková a školící činnost na téma účetnictví veřejného sektoru v angličtině pro zahraniční experty (z Číny, Rumunska, Uzbekistánu, Iráku, Vietnamu)
-
Aktivní účast s prezentací na odborných i vědeckých zahraničních konferencích, workshopech a kulatých stolech (Itálie, Belgie, Lucembursko, Indonézie, Francie)
|
Akreditace u MV ČR reakreditace: |
AK/PV-498/2019 AK/VE-313/2019
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje
se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění
pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
interaktivita webináře bude podpořena využitím zpětnovazebních anket a rychlých kvízů sesterské aplikace MS Forms, které budou okamžitě vyhodnocovány a diskutovány
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
1. internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
2. aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
3. mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:
-
každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
-
se účastník zúčastnil celého programu
DOPORUČUJEME:
-
ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:
již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem
|
Anotace: |
Cíle kurzu: |
Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině úředníků informace o aktuálním nastavení právních předpisů v oblasti účetnictví, jakož i o současné úrovni a zkušenostech s jejich praktickou aplikací v prostředí organizací veřejného sektoru.
|
Program: |
1. Charakteristika ekonomických dat
-
Charakteristika ekonomických dat – účetních a rozpočtových (na obecných i konkrétních příkladech bude diskutován rozdíl mezi rozpočtovými daty na bázi peněžní a účetními daty na bázi aktuální.
2. Účetní závěrka a případně další výstupy z účetnictví obcí a příspěvkových organizací
-
Nejvýznamnějším výstupem z účetnictví je sada výkazů „účetní závěrka“, avšak databáze účetnictví nabízí neomezené možnosti různých formátů výstupů z ní.
3. Kvalitativní charakteristiky a předpoklady pro konstrukci účetních závěrek obcí a příspěvkových organizací
-
Teoretická východiska pro tvorbu účetních dat, potažmo informací z nich získaných, na modelových příkladech.
4. Některé účetní metody a jejich využití
-
Na jednoduchých příkladech jsou vysvětleny základní principy účetních metod a interpretace číselných výstupů díky nim získávaných.
5. Základní finanční analýza
-
Nad účetní závěrkou lze potenciálně provádět řadu analytických úkonů, zde budou vysvětleny ty základní z nich.
6. Závěr
|