Hledání vnitřní motivace klienta ke změně: nejen o motivačních rozhovorechOnline školení: nový termín realizace (původní termín 14. 1. 2022) |
|
Variabilní symbol: | 1222017 |
Datum konání: | 4.3.2022 |
Čas: |
9:00 do 14:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Microsoft Teams , on_line (MS Teams) - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Aleš Neusar
Aleš Neusar pomáhá jedincům i organizacím lépe žít - poradenstvím, supervizí, koučinkem, či vzděláváním. Zabývá se mimo jiné životní spokojeností, duševní hygienou, slaďováním osobního a pracovního života, změnou, myšlením a rozhodováním, vztahům, řešením konfliktů a jazykovým mentoringem - jak se rychle naučit cizí jazyk. Vystupuje v médiích (např. ČT, ČRo, MF Dnes, Téma, Radio 1), publikuje populárně i odborně (viz www.researchgate.net/profile/Ales_Neusar, přednáší v ČR i zahraničí (např. TEDx). Vystudoval Mgr. v jednooborové psychologii v Olomouci a Ph.D. v obecné (kognitivní) psychologii v Brně s delšími pobyty v Mannheimu, Utrechtu či Velké Británii. Učí externě na VŠ a má soukromou poradnu. Více informací na www.neusar.cz.
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/0398-SP/PC/PP/VP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Olomouc - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Mnozí klienti se mění pouze ve chvíli, když musí a stojíme nad nimi. To může být po určitý čas smysluplné, ale z dlouhodobého hlediska je efektivnější, pokud se podaří u klientů nalézt alespoň kousek vnitřní motivace ke změně. Jenom pak může změna alespoň nějak probíhat i bez našeho dohledu a může být dlouhodobě udržitelná. Jednou z možností je využít techniky tzv. motivačního rozhovoru (Miller, Rollnick; u nás např. Soukup), což je poradenský a částečně i terapeutický přístup vedení rozhovoru, který napomáhá klientům hledat jejich vnitřní motivaci, např. tím, že pracovník nedává hned rady, ale snaží se nejdříve pochopit situaci člověka. Dobře míněná rada v nevhodnou dobu nejenom nefunguje, ale může dokonce snižovat efekt naší práce či může vyvolat v klientech vlnu odporu k čemukoliv, co budeme v budoucnu nabízet. V kurzu budou účastníci stručně seznámeni s teorií změny a následně si všichni účastníci vyzkouší na modelových situacích (či reálných kazuistikách účastníků) vedení motivačního rozhovoru a dalších doplňkových přístupů, které klientům pomáhají objevit jejich vnitřní síly a zdravé pohnutky a pracovníkům neztratit dobrý kontakt s jejich klienty.
|
Cíle kurzu: | Absolvent si vyzkouší vedení motivačního rozhovoru i některých dalších technik v roli klienta i pracovníka. Absolvent bude znát proces změny, jeho fáze a možné bariéry změny. Absolvent si rozvine schopnost empatie, naslouchání, zvládání odporu, hledání sebemotivujících výroků atd.
|
Program: | 1. Úvod
2. Změna
3. Motivační rozhovory
4. Motivační rozhovory a další techniky
5. Závěr
|