Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Mediační techniky pro úspěšnou komunikaci úředníků

Kurz vhodný pro komunikaci v krizové době a náročných životních situacích.

Variabilní symbol: 1222030
Datum konání: 21.4.2022
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Sociální Akademie - vzdělávací středisko
Tovární 2114/11, 709 00 Ostrava - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Iva Langer Pikalová
  • Od roku 2017 advokátka a zapsaná mediátorka. 
  • Praxe zapsané mediátorky se zaměřením na vzdělávání v mediaci, advokátní praxe se zaměřením na GDPR a ochrana osobních údajů, právo nemovitostí, právo obchodních společností a družstev zejména bytových družstev, marketingové právo, právo lidských práva, insolvenční právo, právo zapsaných spolků.
  • Projekty: Mediační poradna, Promoting diversity through video - řešitelka projektu, Férové školy - Férové vzdělávání - koordinátorka a právnička projektu, Multikulturní škola - školitelka.
  • Pracovní skupiny a výbory: členka Výboru proti diskriminaci Rady vlády pro lidská práva ( červen 2010 -  srpen 2012). Členka České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání ( červen 2011 - nyní). NAPIV - expert jmenovaný do pracovní skupiny Právo a legislativa k Národnímu akčnímu plánu inkluzivního vzdělávání  (červen 2010- květen 2011).
  • Vystupování v celostátních i regionálních mediích.
  • Rozsáhlá publikační činnost včetně příspěvků na konferencích a seminářích.
Akreditace u MV ČR: AK/PV-852/2021 AK/VE-500/2021
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1950,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Olomouc - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Vzdělávací program zvyšuje kompetence úředníků a vedoucích úředníků sociální odborů ÚSC v oblasti jejich komunikačních a emočních dovedností, učí je zvládat náročné situace a konflikty při jednání s klienty např. v rámci sociálního poradenství, správního řízení v oblasti sociálně-právní ochrany dětí, zprostředkování žádostí o osvojení a pěstounskou péči, případových konferencí, řešení stížností a vyřizování dalších správních agend. Seminář pomocí praktického tréninku proškolí úředníky sociálního odboru v reakcích na komunikačně náročně situace. Představí způsoby řešení konfliktů, s kterými přichází cílová skupina do každodenního styku včetně práce s emocemi, které jsou jejich nedílnou součástí.  

Program:

1. Úvod

  • Představení se, seznámení se s účastníky a očekávání.

2. O mediaci

  • úvodní video: ukázka použití mediačních technik v konfliktní situaci
  • zakotvení mediace v právním rámci ČR
  • proč je mediace vhodnou a účinnou metodou řešení konfliktů v rámci agend sociálního odboru
  • principy a zásady mediace (dobrovolnost, mlčenlivost, neutralita, win-win, odpovědnost stran za dohodu,…)
  • role mediátora – široké pojetí jako „urovnávače“ mezilidských vtahů x striktně zákonné pojetí dle zákona o mediaci (zák. č. 202/2012 Sb., zákon o mediaci a o změně některých zákonů); praktické příklady využití role mediátora v praxi úředníka sociálního odboru
  • stručné představení fází mediace (není předmětem semináře probírat podrobně jednotlivé fáze mediace a práci mediátora v těchto fázích

3. Konflikty

  • způsoby řešení konfliktů včetně praktických příkladů z praxe úředníka sociálního odboru ÚSC
  • teorie eskalace konfliktu

4. Psychologický základ práce osoby v roli mediátora

  • koncept tvůrce a oběti
  • potřeby a postoje; příklady nejčastějších potřeb a postojů, které se objevují u klientů sociálního odboru ÚSC a jak je v rámci rozhovoru najít

5. Emoce a práce s nimi

  • první pomoc při zvládání (i vlastních) emocí s praktickou ukázkou
  • metoda zrcadlení včetně tréninku této mediační techniky ve skupině se zaměřením na typologii klientů sociálního odboru ÚSC
  • emoce a řeč těla – praktické ukázky

6. Mediační techniky a jejich využití při jednání s klienty sociálního odboru ÚSC

  • jak mohu díky používání mediačních technik předcházet krizovým situacím s klienty sociálního odboru ÚSC?
  • vysvětlení a použití jednotlivých mediačních technik včetně praktických příkladů a cvičení pro úředníky sociálního odboru ÚSC

7. Nácvik použití mediačních technik na modelových kauzách z praxe úředníků sociálního odboru ÚSC

  • v této části kurzu si účastníci vyzkoušejí zvládnutí konkrétních situací, se kterými se setkávají na pracovišti pomocí vhodně zvolených mediačních technik

8. Závěr

  • prostor pro dotazy