Organizace případových a interaktivních konferencí aneb Jak zlepšit jejich praxi?
NOVINKA
|
Variabilní symbol: |
1022074 |
Datum konání: |
29.11.2022
|
Čas: |
9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
VCVS ČR, o.p.s. Mezírka
Mezírka 1, 602 00 Brno - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Veronika Kandelová
-
Vystudovala obor Sociální pedagogika a poradenství na Filozofické faktultě Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2018 pokračuje na téže fakultě v navazujícím magisterském programu zaměřeném na makro sociální práci a sociální politku v řízení v sociální práci.
-
Od dubna 2019 působí jako zástupkyně ředitele pro klientské programy v IQ Roma servis, z.s.
-
Od roku 2012 vykonává lektorskou činnost a působí jako organizátor a facilitátor případových konferencí a IPK v Diversitas, s.r.o. Brno.
-
Organizuje případové a interaktivní konferencfe - zaměřené na spolupráci s OSPOD a NNO, organizuje setkání a přípravu účastníků, školení v oblasti organizace případových konferencí - více než 70 hodin odškoleno. Facilitace případových konferencí - absolvování 5 denního výcviku facilitace, zkušenost s nejrůznějšími typy složení případových konferencí, školení v oblasti facilitací - odškoleno více než 70 hodin.
|
Lektor 2: |
Mgr. Markéta Klečková
-
lektorka, sociální pracovnice, psychoterapeutka, psycholožka, mediátorka
-
více než 15letá praxe v sociálních službách (sociálně vyloučené lokality, rodiny s dětmi, lidé s duševním onemocněním apod.), metodické vedení týmů - zavádění standardů kvality sociálních služeb, pracovala též v manželské a rodinné poradně
-
zaměřuje se též na koordinovanou spolupráci s jednotlivci, rodinami a odborníky – organizuje a facilituje případové, interaktivní a rodinné konference
-
ve své praxi vychází především ze systemického přístupu, přístupu zaměřeného na řešení
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2021/1279-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
2250,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Absolvent získá povědomí o základních informacích o případové a interaktivní konferenci, jejich cílech, specifikách i možností využití v praxi. Seznámí se s dílčími fázemi a rolemi v realizaci případových (interaktivních) konferencí – kontraktu se zadavatelem, organizací setkání, facilitací setkání a vyhodnocením průběhu realizace. Dále se seznámí s principy, ze kterých je vhodné při realizaci této metody vycházet. Kriticky zhodnotí příklady dobré i méně dobré praxe, přičemž si definuje základní opatření pro kvalitní, smysluplnou realizaci případové konference, s ohledem na její původní cíle (tvorba individuálního plánu, participace, bezpečí a zplnomocnění klienta). V rámci praktikování (práce ve skupinách, modelové situace) si prakticky rozvíjí dovednosti potřebné pro přípravnou fázi případové (interaktivní) konference.
|
Program: |
1. Úvod
-
Seznámení účastníků, představení cíle a obsahu programu, očekávání účastníků, organizační informace.
2. Metoda případové konference - definice
-
Základní představení metody případové (interaktivní) konference, její cíle, specifika, využití v praxi.
3. Dílčí fáze realizace případových konferencí
-
Dílčí fáze a role realizace případové (interaktivní) konference - kontakt, organizace, facilitace setkání, vyhodnocení průběhu realizace.
-
Rizika dublování některých rolí.
4. Příprava případové konference - rozvíjení dovedností
-
Představení základních principů, ze kterých je vhodné při realizaci případových (interaktivních) konferencí vycházet.
-
Participace klienta v celém procesu.
-
Opatření, která tyto principy v praxi podporují.
-
Kritické zhodnocení příkladů dobré i méně dobré praxe.
5. Příprava případové konference - rozvíjení dovedností
-
Praktické rozvíjení dovedností potřebných pro přípravnou fázi případových konferencí - kontrakt se zadavatelem a organizace setkání (kdo, co, kdy a jak). S ohledem na důležité principy kvalitně realizovaných případových konferencí (partnerství, participace, informovanost, bezpečí atd.).
6. Závěr
-
Ústní ověření znalostí účastníků. Zhodnocení programu.
|