Jak motivovat klienta ke změně |
|
Variabilní symbol: | 1222085 |
Datum konání: | 2.9.2022 |
Čas: |
8:30 do 15:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Sociální Akademie - vzdělávací středisko Tovární 2114/11, 709 00 Ostrava - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Aleš Neusar
Aleš Neusar pomáhá jedincům i organizacím lépe žít - poradenstvím, supervizí, koučinkem, či vzděláváním. Zabývá se mimo jiné životní spokojeností, duševní hygienou, slaďováním osobního a pracovního života, změnou, myšlením a rozhodováním, vztahům, řešením konfliktů a jazykovým mentoringem - jak se rychle naučit cizí jazyk. Vystupuje v médiích (např. ČT, ČRo, MF Dnes, Téma, Radio 1), publikuje populárně i odborně (viz www.researchgate.net/profile/Ales_Neusar, přednáší v ČR i zahraničí (např. TEDx). Vystudoval Mgr. v jednooborové psychologii v Olomouci a Ph.D. v obecné (kognitivní) psychologii v Brně s delšími pobyty v Mannheimu, Utrechtu či Velké Británii. Učí externě na VŠ a má soukromou poradnu. Více informací na www.neusar.cz.
|
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2022/0230-SP/PC Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
1950,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Olomouc - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Kurz se věnuje tématu změny, a proč je změnit se pro lidi tak těžké, i když je změna žádoucí. Zabývá se změnou zejména u klientů, ale dotkne se i tématu změny u samotných sociálních pracovnic a pracovníků. Mezi časté důvody, proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit, jsou např. obava ze změny, špatné strategie, nevhodné načasování, nedostatek vytrvalosti, vyčerpanost sebeovládání či nevnímání problému. U každého důvodu budou probrány možnosti, jak je možné překonat bariéry změny. Speciální pozornost bude věnována i tzv. nemotivovaným či méně motivovaným klientům a možnostem, jak se pokusit v nich probudit motivaci ke změně (např. pomocí motivačního rozhovoru, přesvědčovací techniky, porozumění stádiím změny). Prostor bude věnován i kazuistikám účastníků a také otázkám limitů možnosti ovlivňování druhých lidí - někdy je nutné smířit se s tím, že je změna nemožná či je velmi limitovaná.
Obsah programu na osvědčení: zabývá se změnou klientů a částečně tématu změny u sociálních pracovnic, nemotivovaný či méně motivovaný klient, možnost motivace
Druh programu: základní
|
Cíle kurzu: |
Absolvent tohoto vzdělávacího programu: Rozumí důvodům, proč se lidem nedaří změnit se. Umí pomoci klientům překonat typické bariéry změny. Umí změnu správně načasovat, zná stádia změny. Zná strategie vedoucí ke kýžené změně. Ovládá základy vedení motivačního rozhovoru. Rozumí důvodům pro nedostatek motivace a možnostem i limitům motivování těchto klientů.
|
Program: | 1. Úvod. Proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit.
2. Jak pomoci klientům, kteří se chtějí změnit
3. Možnosti motivování klientů, kteří se nechtějí změnit
4. Diskuse nad kazuistikami účastníků
|