Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jednání s klienty se specifickými projevy v chování a se zvláštními potřebami v komunikaci

ON LINE SEMINÁŘ

Variabilní symbol: 6123072
Datum konání: 9.5.2023
Čas: 8:30 do 13:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Microsoft Teams ON LINE
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
  • Profesionální lektorka v oblasti rozvoje osobních, komunikačních a manažerských dovedností
  • Psychodiagnostik a konzultantka při výběrových řízeních a personálních auditech.
  • Organizátorka Assessment Centre. 
  • OSVČ, praxe 22 let, z toho 17 let zkušeností se vzděláváním úředníků veřejné správy, sociálních pracovníků a pracovníků sociálních služeb.
  • Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je certifikovanou lektorkou Asociace vzdělávání dospělých (AIVD) ČR. Absolvovala psychoterapeutický výcvik - psychoterapie zaměřená na tělo (biodynamická psychologie a biorelease).
Akreditace u MPSV ČR: A2021/1225-SP/PC/PP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2250,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Účastník si rozšíří znalosti a dovednosti v oblasti práce s klientem, zvláště pak s klienty se specifickými projevy chování a se zvláštními potřebami v komunikaci, kteří potřebují specifický přístup. Naučí se, jak úspěšně zvládnout komunikaci a profesionální vedení rozhovoru s klientem, který svým chováním, myšlením či cítěním vybočuje ze všeobecné přijímané normy. Bude schopen zvolit vhodnou strategii pro zvládání jednotlivých typů klientů a osovojí se základní principy práce s klienty se zvláštním potřebami. Uvědomí si chyby, které v komunikaci obvykle dělá. Na modelových situacích bude předvedeno, jak navázat s klientem vzájemnou spolupráci a důvěru a napomoci tak k vyřešení problému. 

Program:

1. Úvod

  • Stanovení hlavního cíle vzdělávacího programu, obsahu a časového plánu vzdělávacího programu, očekávání a korekce očekávání. 

2. Osobnost, duševní zdraví, postoje a komunikační dovednosti sociálního pracovníka

  • Předpoklady pro práci s klienty se specifickými projevy v chování a zvláštními potřebami v komunikace.
  • Zvládání stresu, empatie, asertivita.
  • Morální dilemata.
  • Organizační a technické podmínky pro úspěšné zvládání klientů se specifickými projevy v chování a zvláštními potřebami.

3. Klient v duševní krizi

  • Co je to duševní krize.
  • Základní zásady psychologické pomoci a krizové intervence.

4. Komunikace s klientem se specifickými projevy chování

  • Dominantní chování, cholerický afekt, obranná agresivita, pomsta, kompenzace, prostředek k odreagování frustrace, kverulant, prvky nátlakového chování v rámci psychopatologie.
  • Načrtnutí řešení vybraného konfliktu z praxe účastníků.

5. Klient s poruchou osobností

  • Poruchy osobnosti - dělení.
  • Příčiny vzniku poruchy osobnosti.
  • Profesionální zvládnutí vybraných konfliktních situací.
  • Načtrnutí možného řešení u vybraného problému z praxe účastníků.

6. Další typy klientů se zvláštními potřebami v komunikaci, strategie zvládání

  • Základní zásady a techniky jednání a komunikace s lidmi se zvláštními potřebami v komunikaci (klient - depresivní, úzkostní, s mentálním postižením, se syndromem demence, klient-konzument, s psychotickým onemocněním), nejčastější chyby při komunikaci s nimi. 
  • Načrtnutí řešení vybraného konfliktu z praxe účastníků.

7. Závěr

  • Společná rekapitulaci kurzu, zodpovězení dotazů.