Vedení, hodnocení a motivace zaměstnanců v sociálních službách
NOVINKA
|
Variabilní symbol: |
5124088 |
Datum konání: |
22.10.2024
|
Čas: |
9:15 do 15:55
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Tomáš Ergens, DiS.
-
Vystudoval obory sociální práce na VOŠ Kotlářská, sociální pedagogika a poradenství na Masarykově univerzitě v Brně. Dále se vzdělává: Supervize a koučování zaměřené na řešení, Hranice ve vztahu s klientem a práce s limity klientů, Manažerská komunikace, Neverbální komunikace, Vedení týmu v oblasti sociálních služeb, Efektivní rozhovor, Individuální plánování jako nástroj pomoci ad.
-
V současné době působí v sociálních službách jako externí metodik a konzultant, lektor, supervizor a auditor v sociálních službách.
-
Kurzy a workshopy, které lektoruje, zahrnují témata: standardy, hodnocení a zvyšování kvality sociálních služeb, time management, komunikace, týmová spolupráce, vedení a motivace zaměstnanců ad.
-
Konzultace se zaměřují např. na: standardy kvality sociálních služeb, procesy sjednávání a poskytování sociální služby, nastavení a zavedení systému hodnocení kvality služby ad.
-
Působí v neziskových organizacích a sociálních službách od roku 2006. Pracoval jako sociální pracovník s lidmi sociálně vyloučenými, se zdravotním postižením i sociálním znevýhodněním. Podílel se jako koordinátor projektů a vedoucí pracovník na koncepci a realizaci projektů s nadregionální působností (více viz profil na LinkedIn).
|
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2023/1645-SP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
2550,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Kurz je zaměřený na praktické aspekty vedení zaměstnanců v sociálních službách, a to je motivace (formální i neformální stimulační postupy) a hodnocení (vč. hodnotících pohovorů a poskytování zpětné vazby) zaměstnanců v sociálních službách. Čímž se zvyšuje angažovanost a loajalita zaměstnanců k organizaci, resp. ke svým nadřízeným a službě, ve které pracují, pokud jejich vedoucí zná tyto zákonitosti. Během kurzu je věnován prostor nácviku praktických postupů sestavení a využití kompetenčního modelu využitelného v sociální službě vč. hodnotících ukazatelů a metod hodnocení ukazatelů, nácviku poskytování zpětné vazby, i sestavení plánu hodnocení zaměstnance.
Obsah programu na osvědčení: význam motivace, hodnocení zaměstanců, kompetenční model a jeho sestavení, metody hodnocení, praktický nácvik
Druh: základní
|
Cíle kurzu: |
Absolvent:
-
rozumí významu motivace a hodnocení pro vedení zaměstnanců
-
rozumí obsahu a postupu hodnocení zaměstnanců
-
zná motivační faktory (formální i neformální)
-
umí naplánovat a použít postup stanovení kompetenčního modelu, hodnocení s cílem motivovat zaměstnance
|
Program: |
1. Význam a zdroje motivace ve vedení zaměstnanců
-
motivační faktory, typy lidí dle motivačního založení, úkoly manažera ve vedení a motivaci zaměstnanců, různé přístupy k vedení, stimulační postupy (formální i neformální)
2. Hodnocení zaměstnaců
-
význam hodnocení ve vedení a motivaci zaměstnanců, obsah a způsob hodnocení, hodnotitelé, frekvence hodnocení, zpětná vazba k výkonu zaměstnance
3. Kompetenční model a jeho sestavení
-
skupiny kompetencí, kompetenční model, příklady kompetenčního modelu (KM), vytváření KM v sociálních službách, hodnocení kompetencí, KM jako vodítko personální strategie (spojitost s odměňováním a vzděláváním)
4. Metody hodnocení zaměstnanců
-
typy metod dle zaměření, motivačně-hodnotící pohovor, řízení pomocí cílů, příklady dalších metod hodnocení
|