Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Včasná detekce rizikového chování u dětí

Variabilní symbol: 6124072
Datum konání: 30.5.2024
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR, o.p.s. Mezírka
Mezírka 1, 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Milena Mikulková
  • Sociální pedagog, poradce, mediátorka, koučka, lektorka se specializací na edukaci rodičů v řešení rozvodové a (po)rozvodové situace.
  • Autorka knih Hlavu vzhůru, rodiče! Hlavu vzhůru, chlap(c)i!
  • Autorka židličkové metody.
  • Autorka tří metodik z projektu Komplexní péče o rodinu a děti v (po)rozvodové situaci (Akademický ústav Karviná)
Akreditace u MPSV ČR - Prezenční: A2023/1430-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2550,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Má-li sociální pracovník k dispozici patřičnou vnímavost, dovednosti a nástroje, může včas zachytit signály, které mohou upozorňovat na problémy dítěte jak ve školním prostředí, tak v jeho rodině. Je-li vybaven odvahou, vnímavostí, zájmem, znalostmi a dovednostmi, může pomoci předejít závažným formám rizikového chování na úrovni jednotlivce i skupiny. Nezřídka může odhalit i závadové prostředí rodiny, či chování rodičů a podpořit účinnou pomoc. Rodina a škola jsou dvě základní prostředí, které formují dítě a stojí za to vytvářet společně podmínky pro jeho zdravý vývoj.
 
Obsah programu na osvědčení: prohloubení si vnímavosti vůči změnám v chování, výkonu a postojích dítěte, metody, nástroje a techniky včasné detekce
 
Druhu: základní
Cíle kurzu:
Účastník:
- prohloubí si vnímavost vůči změnám v chování, ve výkonu či postojích dítěte;
- získá základní orientaci v mechanismech zvládání zátěže dítětem v různých věkových obdobích dítěte;
- bude mít přehled v obranný mechanismech při nadměrné zátěži;
- získá povědomí různé projevy dítěte v počátečních stádiích rizikového chování;
- bude schopen vnímat kontext a souvislosti;
- získá náhled na svoji roli prvotního činitele v prevenci či řešení obtížných situací;
- naučí se včas a odpovídající formou zasáhnout a řešit výskyt rizikového chování žáků;
Program:

1. Úvod

  • Seznámení s účastníky, očekávání

2. Teoretická východiska

  • Potřeby z více úhlů pohledu
  • Fáze psychosociálního a morálního vývoje
  • Cíle nesprávného chování
  • Školní úspěšnost jako komplexní jev
  • Přesah vlivu rodinného zázemí do školního prostředí
  • Dynamika vztahů dítě - učitel/škola - rodina

3. Rizikové chování

  • Rizikové chová (RCH) - orientace v problematice
  • Scénáře, tendence, signály k RCH
  • Formy počátečních signálů dysfunkčních scénářů

4. Důvody, průběh a cíle včasné detekce

1. Kontext včasné detekce:

  • dítě a škola (třída),
  • dítě a učitel,
  • dítě a učivo,
  • dítě a rodina,
  • dítě a volný čas,
  • rodina a instituce

2. Zdroje a nástroje vstupních informací:

  • škola
  • dítě
  • rodina
  • instituce
  • sociální služby
  • okolí/veřejnost

5. Metody, nástroje a techniky včasné detekce rizikového chování

  • Pozorování
  • Rozhovor
  • Projektové techniky
  • Dokumentace zjištění

6. Další postup pro zachycení signálů, rizikové chování

  • Komunikace s dítětem a s rodiči
  • Seznámení rodičů a dítěte s možnostmi preventivních opatření na základě zjištění
  • Spolupráce se školou
  • Zprostředkování odborné pomoci dítěti a rodině
  • Multidisciplinární spolupráce - setkání okolo dítěte (OSPOD, SASRD, OSP, PPP, SVP)

7. Závěr

  • Závěr, shrnutí, diskuse