Klient, jeho práva a práce s rizikyNOVINKA |
|
Variabilní symbol: | 5124131 |
Datum konání: | 17.1.2025 |
Čas: |
8:30 do 15:10 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace |
Lektor: |
Bc. Petr Novotný, DiS.
|
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2024/0123-SP/VP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2500,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Program v přehledné formě informuje účastníky o oblasti základních lidských práv a pomocí názorných příkladů uvádí kontrast uplatnění těchto práv v případech, kdy se osoba v nepříznivé sociální situaci stane klientem registrované sociální služby. Účastníci programu získají základní přehled o situacích porušení práv, které je nutné preventivně ošetřit v metodice poskytovatele; například právo klienta na soukromý život, právo na přiměřené riziko, právo vyjádřit svůj názor nebo právo na svobodný pohyb atp. Zároveň budou objasněny některé principy ochrany klienta před předsudky a negativním hodnocením v důsledku poskytované sociální služby a výjimečné případy prolomení mlčenlivosti. Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků s oblastí ochrany práv klientů v sociálních službách a možnostmi ošetření konkrétních situací, které mohou při poskytování služby nastat. Účastníci si také doplní své kompetence pro správné nastavení práce s rizikem porušení práv klientů.
Druh: základní
Obsah na osvědčení: základní lidská práva, ochrana před předsudky, zabránění porušování práv klientů, střety zájmů, oznamovací povinnost, mlčenlivost
|
Cíle kurzu: |
Absolvent programu získá základní vědomosti v oblasti uplatnění lidských práv, která mohou být u klienta dotčena vlivem poskytované sociální služby. Bude umět s klientem nastavit vhodný a plně respektující způsob spolupráce tak, aby nedošlo k jejich porušení. Dále si účastník rozvine své kompetence v oblasti tvorby nebo revize pravidel pro ochranu klientů před předsudky a negativním hodnocením (vlivem poskytované služby). Program také pomůže upevnit kvalifikaci pracovníka v oblasti tvorby a zpracování vlastních pravidel poskytované služby zabývajících se preventivními opatřeními, která budou riziku porušení práv klienta předcházet.
|
Program: | 1. Úvod a zahájení kurzu
2. Základní lidská práva v podmínkách poskytování sociální služby
3. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením
4. Jak pracovat, aby nedocházelo k porušení práv klientů
5. Střety zájmů a (ne)přijímání darů
6. Oznamovací povinnost, mlčenlivost a možnosti jejího prolomení
7. Rekapitulace, zpětná vazba, závěr
|