Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu

Jak efektivně komunikovat s veřejností, vytvářet partnerství a dosahovat cílů

KÚÚK

Variabilní symbol: 4124067
Datum konání: 28.11.2024
Čas: 10:00 do 10:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Krajský úřad Ústeckého kraje
Velká Hradební 3118/48, 40002 Ústí nad Labem - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D.

Je autorkou dvou odborných knih a řady vědeckých článků a výukových materiálů.
Monografie: Subjektivní symbolická vizualizace psychologie rodiny, Souvislosti neuroticismu.
On-line kurzy: Sociální psychologie (kurz získal Národní cenu distančního vzdělávání), Psychopatologie a psychodiagnostika pro učitele, Antistresový program pro řídící pracovníky škol, Hodnocení pracovníků na pozadí týmové spolupráce, Komunikace s podřízenými, Osobnostní profil – jak využít svých silných a slabých stránek při vedení týmu, Pracovní motivace, Umění komunikace v obecně krizových situacích.

Akreditace u MV ČR: AK/PV-412/2022 AK/VE-193/2022
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: Cena dohodou
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Vzdělávací program si klade za cíl rozšířit znalosti úředníků a vedoucích úředníků ÚSC (zejména odborů rozvoje města a územního plánování), kteří se mohou podílet na tvorbě a projednávání strategických a dalších rozvojových dokumentů města i úřadu, jak v oblasti samosprávy, tak i v oblasti státní správy, a kteří v rámci svých činností např. organizují vypořádání majetkoprávních vztahů, před, v průběhu a po ukončení akce, zadávají projekty pro územní a stavební řízení, připravují a zajišťují soutěže všech stupňů dle platného zákona, ve styku s veřejností přijímají žádosti o změně územního plánu, zajišťují činnosti spojené s poskytnutím dotací nebo připravují a předpokládají materiály spojené s projednáváním aktérů, kteří se podílejí na regionální politice, a to na úrovni obce, města, příspěvkových organizací, významných zaměstnavatelů, občanů, podnikatelů, státních institucí tj. klíčových aktérů při veřejném projednávání těchto dokumentů. Předpokladem úspěšných strategických plánů, územních plánů, projektů atd. je mimo jiné kvalitní veřejná správa, erudování úředníci a existence systému projektového řízení a kvalitního procesního řízení. Součástí školení jsou i základní principy efektivní komunikace. Vzdělávací program umožní účastníkům vyzkoušet si netradiční techniky práce s veřejností, důraz bude kladen na sdílení a rozbor zkušeností a předání příkladů dobré praxe nejen z ČR, ale také ze zahraničí.

Program:

1. Přínosy a rizika zapojování veřejnosti

  • Varianty rozhodování a jejich důsledky, participativní plánování, uplatnění změn. Např. při projednávání strategického plánu města je přínosem sladění představ rozhodujících aktérů o cílech a způsobech rozvoje území, koncentrace na vybrané problémy a stanovení reálných cílů, zdrojů a záměrů. Zapojení veřejnosti dává strategickému plánu vyšší legitimitu. Přílišné zapojení veřejnosti může mít za následek zbrzdění a rozmělnění procesu přípravy.

2. Zásady efektivní komunikace zaměřené na cílovou skupinu

  • Cíle komunikace, postupy pro jejich dosažení, komunikační modely, interpretace sdělení, proč lidé většinou nesouhlasí, zpětná vazba a její zásady, co přináší otevřená komunikace. Veřejnost se nemá cítit opomíjena, má „morální právo“ se ke strategickému plánu, územnímu plánu vyjádřit. Komunikace má probíhat obousměrně – interaktivně (analýza, návrh projednávání, realizace) vs. jednosměrně – informace na webu, vývěskách, místním periodiku, veřejné prezentace.  

3. Jak pracovat s různými komunikačními typy

  • Komunikační triky a bariéry.
  • Předcházení a řešení konfliktů, win-win řešení. 

4. Jak zpracovat a realizovat úspěšnou Komunikační strategii

  • Analýza stakeholderů (aktéři, na něž působí dopady regionální politiky (na obecní úrovni např. občané, návštěvníci, podnikatelé), určení priorit v návaznosti na kapacitu, motivace ke spolupráci; budování a udržování partnerství, akční plán, vyhodnocení a aktualizace spolupráce.

5. Moderní techniky pro zapojování veřejnosti, aktivizace lidí

  • Moderní techniky pro zapojování veřejnosti, aktivizace lidí ( např. geografické informační systému, tématické mapy, kartogramy, kartodiagramy, stuhová metoda (pentagram).
  • Závěr.

 

Bloky obsahují teoretickou a praktickou část, ukázky a nácvik příslušných dovedností a testy (např. „Sebehodnocení komunikačních dovedností“ a „Jaký jste komunikační typ“). Součástí jednotlivých témat jsou také příklady dobré praxe, které mohou úředníci odboru rozvoje města a územního plánování využít při tvorbě a projednávání plánů, projektů.