Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Specifika komunikace s mladistvým klientem

ON-LINE

Variabilní symbol: 5125006
Datum konání: 25.2.2025
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: MS_Teams
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Klára Moravcová

Psycholožka a rodinná terapeutka

Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem  poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu.

Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2022/1292-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Každá komunikace má svá specifika a tento vzdělávací program se zaměřuje na základní problematiku při komunikaci s mladistvým klientem a seznamuje účastníky se zásadami komunikace a se zvládáním obtížných situací při spolupráci s klientem. Současně učí účastníky jak vést rozhovor jako základní nástroj své práce.
 
Obsah programu na osvědčení: zásady komunikace, zvládání obtížných situací při spolupráci s klientem, jak vést rozhovor jako základní nástroj své práce
 
Druh: základní
Cíle kurzu:
Po absolvování vzdělávacího programu účastník bude: - seznámen se základní problematikou při komunikaci s klientem (vzdělávání je cíleno na komunikaci s mladistvý klientem) - umět vést rozhovor jako základní nástroj své práce, který vede k získání a udržení spolupráce s klienty - seznámen se zásadami komunikace a se zvládáním obtížných situací při spolupráci s klientem.
Program:

1. Teoretický úvod do programu

  • Představení, program a jeho cíle, účastníci, motivace a očekávání.

2. Základy komunikace

1. Komunikativní akt:
  • záměr původce
  • smysl sdělení pro původce
  • věcný obsah sdělení
  • smysl sdělení pro příjemce
  • efekt na příjemce
2. ​Motivace ke komunikaci:
  • kognitivní
  • kontrolně-mocenská
  • kontaktně-vztahová
3. Druhy komunikace:
  • podle počtu zúčastněných
  • podle druhu kontaktu
  • podle míry uvědomělosti
  • podle charakteru užívaných prostředků:
  • verbální
  • tematická
  • interpretační
  • paraverbální
  • neverbální

3. Základy rozhovoru a jednání s klientem

  • Období dospívání z hlediska vývojové psychologie ( stadia dospívání, 8 fází dle Ericksona, stádium dospívání a proměny identity, získáníemocionální nezávislosti na dospělých - separace, osvojení sociálně odpovědného chování, vytvoření hodnotového systému (kým v životě budu).
  • Komunikace v dospívání.
  • Kontakt a komunikace s klientem.
  • Empatická vyjádření - empatická reakce
  • Kontakt - úvod, aktivní naslouchání, kladení otevřené otázky ve vhodnou dobu, komunikace jazykem klienta, neverbální komunikace, poskytování zpětné vazby.
  • Emoce v kontaktu - zásady pro práci s emocemi, jak zvládat negativní emoce, efektivní/neefektivní způsob, ukončení kontaktu.

4. Specifická komunikace s mladistvým klientem

  • Specifická komunikace s mladistvým klientem a obtížné situace s klientem (agresivní klient, nemotivovaný, duševní onemocnění, intoxikovaný).
  • Neefektivní techniky a efektivní techniky.
  • Rozhovor  - "dobré otázky" - "dobré" otázky (na zakázku, na orientaci v problému, na zdroje a minulé úspěchy, na zázrak, otázky orientované na řešení, výhody změny). Biografická práce s dospívajícím - otázky - příklady vhodných okruhů a otázek - otázky na přátele a rodinu - situace, kde prokázali odvahu - kazuistika - tvorba otázek: hypotetizování.
  • Desatero (nejen pro rodiče při komunikaci s dospívajícím.
  • Specifické metody - podpora komunikace (práce s životní linií, kreativní techniky, genogramy, Ostrov rodiny, mapy rodiny, dohody, škálování, práce s životní linií (časovou osou).
  • Specifická témata /problematika v komunikaci s mladistvými klienty (drogy, deprese, suicidum, agrese, manipulace, motivace, mlčení, manipulace psychóza).
  • Závěr - rekapitulace, reflexe