Kontakt dítěte v NRP s biologickou rodinou |
|
Variabilní symbol: | 6125018 |
Datum konání: | 7.2.2025 |
Čas: |
8:30 do 13:45 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Microsoft Teams ON LINE , On_line (MS Teams) - Podrobné informace |
Lektor: |
PhDr. Jan Vyhnálek, Ph.D.
Lektor vzdělávání v oblasti NRP (sociální pracovníci, OSPOD, pěstouni) Lektor úvodních kurzů budoucích pěstounů a osvojitelů NRP, Plzeňský kraj, v oboru psychologie výchovy a pedagogika Člen komise sociálně právní ochrany dětí v Plzni Lektor a supervizor kurzů dobrovolnické organizace SADBA, v oboru psychologie výchovy a pedagogika |
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2022/0504-SP/PC Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Cílem semináře je získání a prohloubení základních znalostí a postojů potřebných k přípravě, realizaci a vyhodnocování kontaktů dítěte v NRP nebo v ústavní péči s jeho biologickými příbuznými. Základem je porozumění situaci a potřebám dítěte v NRP pohledem vývojově vztahového modelu. Na něj navazuje metodická část. Ta se zaměřuje nejprve na dospělé aktéry (biologické rodiče, pěstouny, doprovázející pracovníky, mediátory), jejich úkoly, odpovědnosti, spolupráci a rizika spojená s jejich jednáním. Následuje rozbor hlavních fází realizace kontaktů, především situací, kdy je spolupráce komplikovaná. Ve všech částech jsou zdůrazněny především psychologické aspekty. Forma kurzu upřednostňuje interakci mezi lektorem a účastníky, i mezi účastníky navzájem, vytváří prostor pro sdílení zkušeností, diskusi a dotazy. Důležitým cílem je podpora integrace osobních a profesních zkušeností s teoretickými poznatky. Všechny odborné informace jsou aplikované na praktické postupy a ilustrované kazuistikami.
|
Cíle kurzu: |
|
Program: | 1. Úvodní část
2. Situace dítěte
3. Role a odpovědnosti
4. Postup doprovázení
5. Závěr
|