Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu

Práce s klienty v dluhové pasti

KÚMsK

Variabilní symbol: 4124070
Datum konání: 5.12.2024
Čas: 08:30 do 15:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Krajský úřad Moravskoslezského kraje
28. října 2771/177, 702 00 Ostrava - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Gabriela Šťastná
  • Přednáškové činnosti se věnuje od roku 2011.
  • Je samostatnou advokátkou a ve své praxi se věnuje občanskému i trestnímu právu. Převážně se specializuje na problematiku exekucí a to jak z pohledu dlužníků, tak věřitelů.
  • Má zkušenosti s výukou základů práva, organizace a metodiky v rámci organizace Junák.
  • Dlouhodobě spolupracuje s několika neziskovými organizacemi věnujícími se pomoci sociálně slabým rodinám.
Akreditace u MPSV ČR: A2021/1047-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: Cena dohodou
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Kurz je zaměřen na rozvoj dovedností sociálních pracovníků či pracovníků v sociálních službách při práci s klienty ve finanční tísni či v dluhové pasti. Věnuje se jednak specifikům práce se zadluženými klienty, včetně konkrétních příkladů z praxe a jednak základům práva v oblasti pohledávek, soudního řízení, výkonu rozhodnutí, exekucí a insolvence.

Obsah programu na osvědčení: práce se zadluženými klienty, smlouvy, ochrana spotřebitele, pohledávky, soudní řízení, výkon rozhodnutí, exekuce a insolvence  

Druh: základní 

Cíle kurzu:

Základní orientace v dotčené právní problematice, představa o průběhu soudního řízení a průběhu vymáhání pohledávek v Česku, posílení kompetencí pro práci s klienty

Program:

1. Úvod, hospodaření domácnosti

  1. Seznámení s účastníky, očekávání.
  2. Hospodaření a práce s rodinným rozpočtem, prevence zadlužení.

2. Smlouvy

  1. Co je vlastně smlouva?
  2. Na co si dát pozor?
  3. Co s již uzavřenou smlouvou?
  4. Obchodní (smluvní) podmínky.

3. Nekalé obchodní praktiky

  1. Uzavírání smluv po telefonu, podomní prodej, manipulativní obchodní techniky - příklady konkrétních typů podvodných či nemorálních postupů.

4. Ochrana spotřebitele, mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

  1. Práva spotřebitele v OZ, zákon o ochraně spotřebitele a zákon o spotřebitelském úvěru, ochrana spotřebitele, mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.

5. Práce s klientem

  1. Zásady práce s klienty ohroženými dluhy, analýza situace klienta, základní typy klientů v dluhové pasti. 

6. Pohledávka

  1. Pohledávky, její skladba a vlastnosti (jistina, úroky, splatnost, vykonatelnost).

7. Soudní řízení

  1. Průběh soudního řízení a základní pojmy (žaloba, platební rozkaz, rozsudek, opravné prostředky).

8. Výkon rozhodnutí

  1. Základní informace o vymáhání pohledávek, způsoby výkonu rozhodnutí (exekuce), nezabavitelné částky a věci, obrana v exekuci.

9. Insolvence. Závěr

  1. Základní informace o insolvenčním řízení s důrazem na oddlužení - význam, aktuální praxe, podmínky a průběh.
  2. Závěr, diskuse.