Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Hledání vnitřní motivace klienta ke změně: nejen o motivačních rozhovorech

ON-LINE

Variabilní symbol: 5225001
Datum konání: 10.1.2025
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: On_line (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Klára Moravcová

Psycholožka a rodinná terapeutka

Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem  poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu.

Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2023/0435-SP/PC/PP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Mnozí klienti se mění pouze ve chvíli, když musí nebo nad nimi někdo neustále stojí. To může být po určitý čas smysluplné, ale z dlouhodobého hlediska je efektivnější, pokud se podaří u klientů nalézt alespoň kousek vnitřní motivace ke změně. Jenom pak může změna alespoň nějak probíhat i bez našeho dohledu a může být dlouhodobě udržitelná. Jednou z možností je využít techniky tzv. motivačního rozhovoru (Miller, Rollnick; u nás např. Soukup), což je poradenský a částečně i terapeutický přístup vedení rozhovoru, který napomáhá klientům hledat jejich vnitřní motivaci, např. tím, že pracovník nedává hned rady, ale snaží se nejdříve pochopit situaci člověka. Dobře míněná rada v nevhodnou dobu nejenom nefunguje, ale může dokonce snižovat efekt naší práce či může vyvolat v klientech vlnu odporu k čemukoliv, co budeme v budoucnu nabízet. V kurzu budou účastníci stručně seznámeni s teorií změny (transteoretický model změny) a následně si všichni účastníci vyzkouší na modelových situacích (či reálných kazuistikách účastníků) vedení motivačního rozhovoru (se systemickými prvky) a dalších doplňkových přístupů, které klientům pomáhají objevit jejich vnitřní síly a zdravé pohnutky a pracovníkům neztratit dobrý kontakt s jejich klienty. 

Obsah programu na osvědčení: využití technik, přístupy pomáhající rozvinout vnitřní motivaci klientů,  transteoretický model změny, modelové situace

Druh: základní 

 

Cíle kurzu:
  • Absolvent si vyzkouší vedení motivačního rozhovoru i některých dalších technik v roli klienta i pracovníka.
  • Absolvent bude znát proces změny, jeho fáze a možné bariéry změny.
  • Absolvent si rozvine schopnost empatie, naslouchání, zvládání odporu, hledání sebemotivujících výroků atd.

 

Program:

1. Úvod

  • Představení lektora, přehled probíraných témat a možností, očekávání účastníků.
  • V průběhu kurzu postupné představení účastníků.

2. Změna

  • Proces změny.
  • Relaps.
  • Bariéry změny.

3. Motivační rozhovory

  • O vnitřní motivaci.
  • Motivační rozhovory - teorie plus nácvik.

4. Motivační rozhovory a další techniky a přístupy pomáhající rozvinout vnitřní motivaci klientů

  • Motivační rozhovory a další techniky a přístupy pomáhající rozvinout vnitřní motivaci klientů.

5. Závěr

  • Shrnutí a diskuse.