Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Školní problémy dětí v náhradní rodinné péči - úvod do problematiky

On-line

Variabilní symbol: 5225006
Datum konání: 23.1.2025
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: On_line (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: Bc. Alena Košťáková

Lektorka s 16-ti letou zkušeností v oblasti komplexní péče o rodinu. Speciální pedagožka se zaměřením na psychopedii s dlouholetou praxí v různých typech školských i mimoškolních zařízeních a sociálních služeb, konzultantka, lektorka mnoha seminářů a kurzů, sociální pracovník a terapeut v Sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi. Zaměření: komplexní péče o rodinu.  

 

 

 

Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2024/1297-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Vzdělávací program je zaměřen na problematiku komunikace a práce s dospívajícími klienty. Obsahuje základní shrnutí informací z oblastí vývojové psychologie dospívajících a také o vybraných psychopatologických projevech v období adolescence. Pozornost je věnována především zásadám práce a efektivní komunikace s touto věkovou kategorií a jak vést rozhovor s dospívajícím klientem.
 
Druh: základní
 
Obsah na osvědčení: úvod do vývojové psychologie, psychopatologie období adolescence, komunikace a vedení rozhovoru s dospívajícím
Cíle kurzu:
Cílem programu je získat znalosti a přehled o nejčastějších školních problémech, se kterými se děti v náhradní rodinné péči potýkají, a na možnosti řešení těchto problémů. Náhled na to, proč děti v náhradní rodinné péči ve škole často selhávají, mají obtíže s učením, a následně se zkoušením a testy, hůře si hledají kamarády a své místo ve třídním kolektivu, nebo mohou hůře zvládat nutnost poslouchat cizí autoritu, tedy paní učitelku. Podíváme se také na konkrétní možnosti a způsoby, jak ve spolupráci se školou řešit různé obtíže dětí v náhradní rodinné péči.
Program:

1. Úvod

  • Úvod, představení lektora, seznámení se s programem a účastníky

2. Vývoj dítěte a jeho závislost na vnějších vlivech

  • Vliv působení rodiny na socializaci malého dítěte.
  • Specifičnost vývoje vztahu matky a dítěte.
  • Nápadnosti v chování dětí, které přišly do náhradní rodiny v kojeneckém věku.

3. Emoční a socializační vývoj závisí na prostředí

  • Vztahy s vrstevníky, vývoj osobnosti předškolního dítěte a jeho sebepojetí.
  • Nápadnosti v prožívání a chování předškolních dětí v náhradní rodinné péči.

4. Školní věk

  • Vývoj emočního prožívání a sebeovládání. Vztahy s vrstevníky a vliv dětské skupiny.
  • Vztahy k normám chování a rozvoj morálního uvažování.

5. Příčiny školní neúspěšnosti

  • Příčinou školní neúspěšnosti je nedostatečné nadání, nerovnoměrné nadání, nezjištěná smyslová vada, hyperaktivita a porucha pozornosti a problémy v oblasti citového prožívání.

6. Shrnutí tématu a závěr

  • Shrnutí, diskuse, závěr.