Verbální a neverbální komunikace v profesní praxi - 4 vybrané situace: empatický rozhovor, vysvětlování, zvládání agrese a citového vydíráníon-line |
|
Kód kurzu: | 6125141 |
Datum konání: | 23.10.2025 |
Čas: |
9:00 do 14:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Microsoft Teams ON LINE , On_line (MS Teams) - Podrobné informace |
Lektor: |
PhDr. Markéta Vaculová, MBA
|
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2025/0813-SP/PC/VP/PP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Kurz rozvíjí klíčové komunikační dovednosti sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v náročných profesních situacích. Zaměřuje se na čtyři specifické komunikační situace: vedení empatického rozhovoru, vysvětlování, zvládání agrese a reakci na citové vydírání. Naučí se postup, jak strukturovat rozhovor, rozhodnout se pro strategii. Důraz je kladen na uvědomění si vlastní profesní role, posílení autority. Důležitým cílem je podpořit dovednost pružně měnit styl komunikace, komunikaci v rovině dospělý–dospělý doplnit v případě potřeby o emočně podporující nebo asertivně prosazující chování. Účastníci si osvojí verbální i neverbální techniky odpovídající etickému rámci sociální práce. Program kombinuje interaktivní výklad, brainstorming, modelové situace a diskuzi.
Druh: základní
Obsah: profesní role, řízená komunikace, empatické rozhovory, vysvětlování, zvládání agrese, reakce na citové vydírání
|
Cíle kurzu: |
Absolvent získá základní orientaci ve čtyřech specifických komunikačních situacích, se kterými se setkává při výkonu práce: empatický rozhovor, vysvětlování, zvládání agrese a citového vydírání. Naučí se jednoduše strukturovat rozhovor a zvolit vhodnou strategii komunikace s ohledem na kontext, vlastní profesní roli a aktuální potřeby klienta. Osvojí si základní techniky verbální a neverbální komunikace, které napomáhají udržet komunikaci v rovině dospělý–dospělý a reagovat přiměřeně v náročných situacích. Posílí schopnost pružně přecházet mezi různými komunikačními styly – od podpůrného po asertivní – v závislosti na charakteru situace a typu klientovy reakce. Zamyslí se nad svou profesní autoritou a hranicemi, a naučí se vnímat, jak komunikace ovlivňuje kvalitu vztahu s klientem i bezpečný průběh rozhovoru.
|
Program: | 1. Úvod
2. Profesní role z pohledu komunikace
3. Řízená komunikace - autorita v profesní roli
4. Empatický rozhovor
5. Vysvětlování
6. Zvládání agresivního chování
7. Reakce na citové vydírání
8. Závěr
|