registrovat se  


Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu

Mediační a facilitační techniky v jednání s rodiči

Variabilní symbol: 0317 812
Datum konání: 3.10.2018 - 4.10.2018
Čas: 10:00 do 16:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Wellness a Restaurant u Fandy
Lhotka 180, 739 47 Lhotka - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Elena Mešková
Lektor 2: PhDr. Dana Mikelová Vrabcová
Akreditace u MPSV ČR: A2018/0135-SP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: Cena dohodou
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Seminář je zaměřen na praxi odborníků, kteří pracují s rodičovskými konflikty. Cílem semináře je seznámit účastníky s komunikačními technikami, které ve své praxi mohou využít k efektivnějšímu zvládání komunikace s rodiči nezl. dětí. Seminář seznamuje účastníky s mediačními a facilitačními nástroji, které mohou ve své praxi absoloventi sami použít v případech, kdy budou jednat s klienty a nebo budou v situaci, kdy je nutné,  aby vystupovali jako prostředníci mezi klienty ve sporu. Účastníci si osvojí mediační i facilitační techniky a dovednosti. Účastníci získají ucelené informace o možnostech využití mediace i facilitace v jejich praxi a budou znát limity služeb.

Cíle kurzu:

Účastníci se seznámí s komunikačními technikami efektivní komunikace ve vyhrocených sporech, posílí tak své komunikační dovednosti, aby efektivně zvládali a usměrňovali komunikaci s rodiči nezl. dětí.
Účastníci získají ucelené informace o mediaci a facilitaci. Účastníci si prohloubí informace o možnostech využití mediace a facilitace konkrétně ve své praxi, budou umět ŕozeznat, ve kterých situacích je vhodná mediace či facilitace.

 

Program:

1. den

1. Úvod. Komunikace jako nástroj sociálního pracovníka a bariéry v komunikaci s klientem.

  • Představení účastníků a lektora, korekce očekávání účastníků.
  • Komunikace - složky komunikace.
  • Jaké bariéry komunikaci brání a jak se v komunikaci s klientem projevují.

2. Teorie konfliktu, přístupy sociálního pracovníka ke konfliktům.

  • Konflikt - jeho fáze a vývoj.
  • Vnímání konfliktu - prožívání a chování lidí v konfliktu.
  • Jaké jsou způsoby řešení konfliktů - jejich projevy a důsledky.

3. Mediace jako metoda.

  • Co je mediace.
  • Co je cílem mediace.
  • Průběh mediace - seznámení s jednotlivými fázemi procesu mediace.
  • Výsledek mediace - jak vzniká a jak vypadá mediační dohoda.
  • Co je jejím obsahem, jaké by měla splňovat parametry.

4. Role mediátora

  • Úkoly mediátora během mediace - popis jeho činnosti.
  • Principy mediace, kterými se mediátor řídí - dobrovolnost, důvěrnost, nestrannost.
  • Popis jednotlivých principů a konkrétní příklady z praxe.
  • Etika mediátora - jak je v současné době nastavena etika mediace a jak se projevuje v konkrétních situacích.

5. Nástroje a dovednosti mediátora využitelné při komunikaci s rodiči nezl. dětí.

  • Techniky aktivního naslouchání - ukázka jednotlivých technik na příkladech z praxe.
  • Práce s emocemi v konfliktních situacích.
  • Praktický nácvik jednotlivých dovedností.

2. den

1. Facilitace a role facilitátora.

  • Co to je facilitace, jaký je její cíl.
  • Role a úkoly facilitátora.

2. Facilitované setkání

Základní kroky facilitovaného setkání - příprava, agenda (program), zahájení setkání, provázení celým procesem, ukončení, dohoda o konkrétních výstupech, zhodnocení průběhu setkání se zadavatelem.

3. Nástroje facilitátora

  • Proces řešení problémů, intervenční zásahy facilitátora, problematické chování účastníků, metody sběru, třídící a rozhodování.

4. Nástroje a dovednosti facilitátora při komunikaci s rodiči nezl. dětí.

  • Ukázky jednotlivých technik na příkladech z praxe. Praktický nácvik jednotlivých dovedností.

5. Možnosti využtí mediace a facilitace v rodičovských sporech. Závěr - ukončení, vyhodnocení semináře, rozloučení.

  • Výhody mediace, facilitace - popis užitečnosti mediace v řešení rodinných sporů.
  • Kdy je mediace účinná a v kterých případech je vhodné ji klientům nabídnout.
  • Limity mediace - popis situací, kdy není mediace účinná.
  • Kazuistiky - příklady dobré praxe.

„Vzdělávání v oblasti interdisciplinární spolupráce mezi aktéry péče o ohrožené děti v soudním regionu Nový Jičín II“ realizované v projektu „Interdisciplinární spolupráce  v soudním regionu Nový Jičín“, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0007078


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).