registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Základní principy krizové intervence

Variabilní symbol: 1019107
Datum konání: 24.10.2019 - 25.10.2019
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR Brno
Kounicova 39, 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
  • Profesionální lektorka v oblasti rozvoje osobních, komunikačních a manažerských dovedností
  • Psychodiagnostik a konzultantka při výběrových řízeních a personálních auditech.
  • Organizátorka Assessment Centre. 
  • OSVČ, praxe 22 let, z toho 17 let zkušeností se vzděláváním úředníků veřejné správy, sociálních pracovníků a pracovníků sociálních služeb.
  • Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je certifikovanou lektorkou Asociace vzdělávání dospělých (AIVD) ČR. Absolvovala psychoterapeutický výcvik - psychoterapie zaměřená na tělo (biodynamická psychologie a biorelease).
Akreditace u MPSV ČR: A2018/0798-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 3700,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Cílem kurzu je seznámit účastníky s fenoménem duševní krize a psychologickou formou krizové intervence. Duševní krize je naléhavá životní situace, která je spojená s intenzivním prožíváním ohrožení, nebezpečí, a kterou člověk nedokáže svými obvyklými způsoby řešení problémů zvládnout. Práce s klientem v duševní krizi vyžaduje od pracovníka různé dovednosti. Dovednost práce s emocemi klienta, poskytování emoční podpory, mapování zdrojů opory, pomoc při formulaci konkrétního plánu pro blízkou budoucnost – to jsou také základní dovednosti krizové intervence. Cílem krizové intervence je pak stabilizace psychického stavu klienta a také jeho zpětné získání kontroly nad svou životní situací. Pracovník musí umět rovněž realisticky posoudit svou profesní kompetenci, kdy může s klientem pracovat a kdy je potřeba svěřit jej do péče pracovníkům-specialistům.

Cíle kurzu:

Absolvent tohoto vzdělávacího programu:

  •   se orientuje v základní typologii krizových situací
  •   identifikuje krizi a její příčiny
  •   procvičí si aktivní naslouchání a vedení empatického rozhovoru
  •   osvojí si principy krizové intervence
  •   dokáže komunikovat s klienty v krizových situacích
  •   naučí se rozeznávat hranice bezpečného pomáhání
  •   seznámí se zásadami etiky práce s lidmi v krizi

 

 

Program:

1. den. Úvod

  • představení lektora,
  • úvod do problematiky,
  • struktura kurzu,
  • seznámení s účastníky a jejich očekávání,
  • domluva na pravidlech výcviku

2. Duševní krize a krizová intervence

  1. Vymezení pojmu krize a krizová intervence.
  2. Vývoj duševní krize.
  3. Vnější a vnitřní projevy krize.
  4. Dělení duševních krizí.
  5. "Dobrá praxe" účastníků - co pomáhá člověku v duševní krizi.

3. Jak si pomoci sám

  1. Strategie zvládání zátěže tzv. kontrola situace.
  2. Naučený optimismus - metoda ABCDE.
  3. Hardiness podle Kobasové.
  4. Obranné mechanismy versus kontruktivní techniky zvládání.
  5. Syndrom naučené bezmoci.

4. Pomoc v prvním kontaktu

  1. Pomáhající v prvním kontaktu.
  2. Jak rozpoznat zneužití pomoci prvního kontaktu.
  3. Empatický rozhovor a aktivní naslouchání.
  4. Nácvik v modelových situacích - realizace

5. Duševní krize klientů v praxi účastníků

  1. Soupis typických duševních krizí u klientů na pracovištích účastníků.
  2. Rozbor vybraného případu z praxe.

6. 2. den. Modely krizové intervence

  1. Profesionální řešení krize.
  2. Různé formy pomoci v krizi.
  3. Model krizové intervence pro specializovaná pracoviště.
  4. Model ABC.
  5. Vybrané techniky krizové intervence.
  6. Komunikační dovednosti krizové intervence.
  7. Vlastní model krizové intervence - memotechnická pomůcka.

7. Práce s emocemi klienta i pracovníka

  1. Pláč, strach, hněv u klienta.
  2. Agresivní klient.
  3. Suicidální klient.
  4. Emoce u pracovníka.

8. Nácvik vybraných dovedností krizové intervence

  1. Příprava modelových scének pro nácvik.
  2. Realizace 2-3 modelových scének před celou skupinou, zpětná vazba.
  3. Nácvik v menších skupinách.
  4. Diskuse.

9. Závěrečná reflexe účastníků

  1. Závěr, diskuse, zpětná vazba.

VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012, je akreditovanou institucí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).