registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Potřeby dítěte a jejich naplnění

Variabilní symbol: 1020073
Datum konání: 23.6.2020
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR Brno
Kounicova 39, 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: PhDr. Kateřina Fořtová

Poradenská a  školní psycholožka.  Pracuje s dětmi, rodinami a dospělými. Zaměřuje se na diagnostiku školní zralosti, na diagnostiku výukových a výchovných obtíží dětí, kariérové poradenství, diagnostiku dětí nadaných. Současně nabízí spolupráci se školami a pedagogickými pracovníky při integraci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů. Při práci s dětmi školního věku čerpá ze svých zkušeností školního a poradenského psychologa. Věnuje se také problematice krizové intervence a zvládání náročných životních situací (problematice rozvodu a porozvodové péče o děti, partnerských krizí, nemocí, smrti blízkého). Absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik ve skupinové psychoterapii s psychodynamickým zaměřením, výcvik ve vedení dětských skupin, výcvik v telefonické krizové intervenci a výcvik v krizové intervenci pro oběti domácího násilí. Podílí se na vedení terapeutických, podpůrných skupin pro děti školního věku a lektoruje semináře pro učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Akreditace u MV ČR: AK/PV-140/2019 AK/VE-85/2019
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2050,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Cílem programu je posílení odborných kompetencí účastníků v oblasti podpory rodin při naplňování základních vývojových potřeb dítěte. Teoreticky budou praktické kompetence účastníků podepřeny seznámením s významy, jaké sehrávají jednotlivé klíčové faktory rodinného života při naplňování vývojových potřeb dětí. Součástí vzdělávacího programu je i kapitola věnovaná problematice dětí ohrožených vznikem traumatu v kontextu patologie rodinného systému a část se věnuje praktickým ukázkám podpůrných strategií při práci s rodinou.

Program:

Úvod

  • Seznámení s cíli vzdělávacího programu, s očekáváním účastníků.

2. Teoretický rámec vývojových potřeb

  • Přehled zásadních vývojových teorií a jejich využitelnost v praxi (teorie attachmentu Bowlbyho, psychosociální vývojové krize dle Eriksona, vývoj dítěte v oblasti poznávání a osvojování mravních hodnot dle Piageta a Kolberga, hierarchie lidských potřeb dle Maslowa, praktická aplikace teorie potřeb dle Pesso Boyden přístupu), úvod do vývojové psychologie – psychosomatický vývoj dítěte v kontextu teorie potřeb.  

3. Dítě v systému rodiny (význam rodinného systému pro nastavení a naplnění potřeb dítěte

  • Seznámení se systémovým přístupem k rodině (klíčové faktory rodinného života – rodinné interakce a komunikační výměny, rituály, hranice, pravidla), potřeba mateřského a otcovského principu, aktuální výzkumné studie rodičovství (pozdní mateřství, nedobrovolná bezdětnost, rodiny s jedním rodičem, doplněné rodiny, rodiny homosexuálních partnerů).

4. Problematika dětí ohrožených vznikem traumatu

  • Nejčastější příčiny vzniku traumatu u dětí (syndrom CAN, domácí násilí, ztráta blízké osoby, rozvodová problematika), vliv traumatických zážitků na rozvoj dětského mozku, identifikace symptomů traumatu, možnosti prevence a první pomoci při riziku traumatizace dítěte.

5. Praktické ukázky podpůrných a motivačních strategií a přístupů při práci s dítěte/rodinou

  • Ukázky technik vhodných k navázání kontaktu s dítětem, ukázky motivačních, podpůrných strategií při práci s rodinou, zkušenosti z praxe lektora

6. Závěr - prostor pro diskusi a dotazy.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012, je akreditovanou institucí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).