Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Znalecké posudky zpracovávané pro soudní řízení při sporech o děti - úvod do problematiky

Variabilní symbol: 1519081
Datum konání: 30.8.2019
Čas: 09:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
Lektor: MUDr. Alexandra Havlicová
Akreditace u MPSV ČR: 2015/1122-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2150,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Účastníci semináře získají základní orientaci v obecné a aplikované rovině platných psychologických poznatků, a doporučení s aplikací na specifické náležitosti procesu sporu o dítě. Získaná odborná orientace posílí komunikační dovednosti pracovníků SPOD a kurátorů mládeže a tak napomůže naplnění cíle jejich profesního působení – účinné mediace všech účastníků soudního sporu o dítě, nalezení oboustranného smíření v zájmu dítěte, v přesnějším odhalení přání a zájmu dítěte. Zároveň se obsah vzdělávání snaží respektovat psychohygienické aspekty i s ohledem na vlastní profesní seberealizaci (prevence „burn out“ syndromu). 

Cíle kurzu:
Cílem vzdělávacího programu je, aby se účastníci semináře seznámili se situacemi, kdy je třeba posudky vyžadovat; znali základní metody, které se při zpracovávání posudků používají; znali, alespoň v základních bodech, psychologii výslechu dětí a orientovali se v oblasti přímého a nepřímého ovlivňování dětí. Dalšími tématy jsou např. termín "falešné obvinění" a "syndrom zavrženého rodiče.“ Účastníci se seznámí se základními zásadami střídavé péče a během vzdělávání je vyčleněm prostor pro práci s kazuistikami.
Program:

Úvod

  • Představení lektora,
  • představení účastníků,
  • očekávání,
  • struktura vzdělávání. 

Znalecké posudky vypracovávané pro soudní řízení

  • problematika znalecký posudků – základní informace a terminologie;
  • situace, kdy jsou posudky potřeba;
  • základní metody používané při zpracovávání posudků;
  • význam OSPOD pro znalce.

Psychologie výslechu dětí:

  • Základní principy psychologie výslechu dětí;
  • problematika "přímé a nepřímé ovlivňování dětí;"
  • co rozumíme pod pojmem " falešná obvinění;"
  • jak rozumět pojmu „syndrom zavrženého rodiče;“
  • základní zásady „střídavé péče;“
  • seznámení s kazuistikami / analýza kazuistik.

Závěr

  • Rekapitulace; vyhodnocení kurzu.