Působnost orgánů sociálně-právní ochrany dětí při ochraně dětí zanedbávaných, zneužívaných a týraných |
|
Variabilní symbol: | 1520040 |
Datum konání: | 9.6.2020 |
Čas: |
8:30 do 15:10 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace |
Lektor: |
JUDr. Věra Novotná
|
Akreditace u MV ČR reakreditace: |
AK/PV-31/2018 AK/VE-20/2018 Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2150,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%. Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%. V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | |
Cíle kurzu: | Cílem vzdělávacího programu je seznámit úředníky sociálních odborů ÚSC s působností orgánů SPOD při ochraně dětí zanedbávaných, zneužívaných a týraných. Obecním úřadům obcí s rozšířenou působností jako OSPOD ukládá z hlediska procesního zákon o sociálně-právní ochraně dětí a zákon o zvláštních řízeních soudních mnoho povinností, především v roli navrhovatele na zahájení soudního řízení, týkajícího se nezletilých dětí nebo opatrovníka. S tím souvisí potřebná znalost ustanovení zákonů a judikatury, ale také praktické zkušenosti v této oblasti. |
Program: | 1. Úvod, představení lektora, účastníků, očekávání versus cíle školení
2. Právní blok
3. Kompetence jednotlivých subjektů
4. Opatření na ochranu dětí před syndromem CAN v působnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí
5. Součinnost a aplikace právních předpisů, kazuistiky a případové studie, diskuse
6. Závěr, diskuse, odpovědi na dotazy |