Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Sociální práce s dětmi a dospělými s problémovým chováním

On-line seminář

Variabilní symbol: 0321 472
Datum konání: 20.4.2021
Čas: 9:00 do 14:15
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: Bc. Alena Košťáková

Lektorka s 16-ti letou zkušeností v oblasti komplexní péče o rodinu. Speciální pedagožka se zaměřením na psychopedii s dlouholetou praxí v různých typech školských i mimoškolních zařízeních a sociálních služeb, konzultantka, lektorka mnoha seminářů a kurzů, sociální pracovník a terapeut v Sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi. Zaměření: komplexní péče o rodinu.  

 

 

 

Akreditace u MPSV ČR: A2018/0324-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Přínos kurzu:
  • On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
  • účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu

TECHNICKÉ PARAMETRY

  • on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině

Účastníci

  • mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:

1.      internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky

2.      aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku

3.     mobilní appku na stažení pro Android i iOS,

  • po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
  • 1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
  • na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
  • po absolvování celého semináře,  obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou

 POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:

  • každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
  • se účastník zúčastnil celého programu

DOPORUČUJEME:

  • ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu 

 ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:

již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem

Anotace:

Cílem semináře je představit účastníkům koncept čtyř cílů nevhodného chování, který umožňuje jiný úhel pohledu na problémové chování dětí a dospělých a otevírá prostor pro hledání účinných strategií intervence, prevence a podpory při řešení náročných situací nejen s dětmi, ale i s jejich rodiči. Sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách dále získají znalost odhadnout ve kterém stádiu se klient nachází a jakou nejvhodnější podporu aktuálně potřebuje klient, aby se nevhodné chování zastavilo a nezhoršovalo se. Pracovník tak lépe dokáže klienta provázet jeho nepříznivou sociální situací.

Cíle kurzu:

Cílem semináře je představit účastníkům koncept čtyř cílů nevhodného chování, který umožňuje jiný úhel pohledu na problémové chování dětí a dospělých a otevírá prostor pro hledání účinných strategií intervence, prevence a podpory při řešení náročných situací nejen s dětmi, ale i s jejich rodiči. Sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách dále získají znalost odhadnout ve kterém stádiu se klient nachází a jakou nejvhodnější podporu aktuálně potřebuje klient, aby se nevhodné chování zastavilo a nezhoršovalo se. Pracovník tak lépe dokáže klienta provázet jeho nepříznivou sociální situací.

Program:

1. Základní teoretický rámec

  • Cíle lidského chování - naplnění pocitu sounáležitosti jako ústřední motiv lidského směřování, subjektivní přesvědčení soukromá logika klienta, které způsobují nemožnost vhodné spolupráce s pracovníkem a změnu jeho nepříznivé situace.
  • Chybné cíle problémového chování v interakci s pracovníkem - upoutání pozornosti, potřeba moci, potřeba pomstít se, potřeba vyhnutí se neúspěchu. 

2. Intervenčně-diagnostický rozhovor

  • Identifikace cílů problémového chování pomocí intervenčně-diagnostického rozhovoru, kladení otázek, která otázka je podporou pro klienta a která brání rozhovoru vedoucímu ke zlepšení sociální situace klienta a zapojení se do vhodného řešení.
  • Příklady z praxe, praktické procvičení rozhovoru. 

 

3. Možnosti zvládání a reagování na problémové chování

  • Možností zvládání a reagování na problémové chování klienta, intervenční a preventivní strategie ze strany pracovníků, vhodná podpora a dodávání odvahy klientovi, zastavení současného stavu chování a zapojení klienta do řešení situace.
  • Shrnutí kurzu, diskuze, závěr kurzu.