registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou, výchovnými problémy - jak překonat vzdor (úvodní seminář)

Variabilní symbol: 1020107
Datum konání: 3.12.2020 ZRUŠENO
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR Brno NEPOUŽÍVAT
Kounicova 39, 602 00 Brno - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Klára Moravcová

Psycholožka a rodinná terapeutka

Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem  poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu.

Akreditace u MPSV ČR: A2020/0071-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1950,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Cíle kurzu:

Absolvent tohoto vzdělávacího programu:

  • zná vývojová stádia dítěte a způsoby komunikace s dítětem v určitém vývojovém stádiu;
  • získá základní informace, aby se dokázal orientovat ve zprávě od psychiatra či psychologa;
  • během školení získá příležitost celou řadu kompetencí natrénovat během cvičení;
  • získá základní znalosti o budování vztahu s dítětem s ohledem na "diagnózu";
  • důvěra, kontakt, sdělování účelu práce; 
  • získá informace o tom, jak důležité jsou důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice;
  • získá příležitost trénovat vhodné otázky;
  • seznámí se způsoby, jak doporučit odbornou pomoc a spolupráci s odborníky.
Program:

1. Jaké dítě k nám přichází? Orientace v situaci dítěte

  • Vývojová stádia dítěte a komunikace s dítětem v určitém vývojovém stádiu.

2. Dosavadní řešení potíží a psychiatrická diagnóza

  • klasifikace
  • etiologie a nejčastější diagnózy
  • psychologické a psychiatrické zprávy
  • problematické chování dítěte jako symptom

3. Rodina dítěte

  • funkčnost, role, vztahy, komunikace, ochota a schopnost rodiny spolupracovat se sociálním pracovníkem atd.

4. Práce (komunikace) s dítětem s psychiatrickou diagnózou. Budování vztahu s dítěte.

  • Budování vztahu s dítětem s ohledem na "diagnózu" - důvěra, kontakt, sdělování účelu práce, ne/dobrovolnost spolupráce, nehodnocení dítěte, atd. Vhodné formulace.

5. Důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice

  • Jasná, autentická, přímá a srozumitelná komunikace (ZV).
  • Cvičení: formulace ZV v konkrétní situaci dítěte.
  • Umění se zeptat - vhodné otázky (cvičení: tvorba otázek).

6. Ukázky konkrétních metod práce

  • Úkoly a cíle, dohody, pozitivní zpevňování, orientace na zdroje, důsledky chování, vlastní návrhy, grafy, škály, externalizace, mapa rodiny, pravidla, kontrola, represe atd.

7. Doporučení odborné pomoci a spolupráce s odborníky. Závěr.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).