Včasná detekce rizikového chování dětí
On-line seminář
|
Variabilní symbol: |
0321 407 |
Datum konání: |
8.4.2021
ZRUŠENO
|
Čas: |
9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Milena Mikulková
-
Sociální pedagog, poradce, mediátorka, koučka, lektorka se specializací na edukaci rodičů v řešení rozvodové a (po)rozvodové situace.
-
Autorka knih Hlavu vzhůru, rodiče! Hlavu vzhůru, chlap(c)i!
-
Autorka židličkové metody.
-
Autorka tří metodik z projektu Komplexní péče o rodinu a děti v (po)rozvodové situaci (Akademický ústav Karviná)
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/0978-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
-
internetovou aplikaci funkční ve internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
-
aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
-
mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře, tj. obou jeho částí, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
DOPORUČUJEME: ověřit, zda máte zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
|
Anotace: |
Má-li sociální pracovník k dispozici patřičnou vnímavost, dovednosti a nástroje, může včas zachytit signály, které mohou upozorňovat na problémy dítěte jak ve školní prostředí, tak v jeho rodině. Je-li vybaven odvahou, vnímavostí, zájmem, znalostmi a dovednostmi, může pomoci předejít závažným formám rizikového chování na úrovni jednotlivce i skupiny. Nezřídka může odhalit i závadové prostředí rodiny, či chování rodičů a podpořit účinnou pomoc. Rodina a škola jsou dvě základní prostředí, které formují dítě a stojí za to vytvářet společně podmínky pro jeho zdravý vývoj.
|
Cíle kurzu: |
Účastník
- prohloubí vnímavost vůči změnám v chování, ve výkonu či postojích dítěte
- získá základní orientaci v mechanismech zvládání zátěže dítětem v různých věkových obdobích dítěte
- bude mít přehled v obranných mechanismech při nadměrné zátěži
- zvědomí si různé projevy dítěte v počátečních stádiích rizikového chování
- bude schopen vnímat kontext a souvislosti
- získá náhled na svoji roli prvotního činitele v prevenci či řešení obtížných situací
- naučí se včas a odpovídající formou zasáhnout a řešit výskyt rizikového chování žáků
|
Program: |
1. Úvod
-
Seznámení s účastníky, očekávání.
2. Teoretická východiska
-
potřeby jednotlivce, skupiny,
-
optimální fungování žáka a rodiny,
-
školní úspěšnost,
-
přesah vlivu rodinného zázemí do školního prostředí,
-
dynamika vztahů mezi učiteli a žáky, mezi žáky a mezi rodinou a školou,
-
osobnost pedagoga, styl vedení a nastavení pravidel soužití.
3. Důvody, průběh a cíle včasné detekce
-
cíle nesprávného chování,
-
rizikové chování - oblasti, dopady,
-
formy počátečních signálů dysfunkčních scénářů,
-
kontext včasné detekce: dítě a škola (třída), dítě a učitel, dítě a učivo, dítě a rodina, dítě a volný čas
4. Metody, nástroje a techniky včasné detekce rizikového chování
-
Mapování situace ve škole (třídě), tendencím, norem - metody, techniky.
-
Mapování vztahů ve třídě - sociometrie.
-
Pozorování, rozhovor, FACH - funkční analýza chování.
-
Aktivity.
-
Dokumentace zjištění.
5. Další postup pro zachycení signálů rizikového chování
-
komunikace s dítětem,
-
s vyučujícími,
-
s rodiči,
-
práce s jednotlivce,
-
se třídou,
-
následná péče,
-
třídnické hodiny,
-
preventivní programy,
-
intervenční programy,
-
interní školní odborná péče,
-
externí odborná péče.
6. Závěr
-
Diskuse, odpovědi na dotazy.
|