Funkce zřizovatele ve vztahu k příspěvkovým organizacím
On-line seminář
|
Variabilní symbol: |
0321 426 |
Datum konání: |
17.2.2021
|
Čas: |
9:00 do 14:15
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
|
Lektor: |
Ing. Tomáš Matejov
-
Vedoucí Odboru ekonomického ÚMČ Brno - střed
-
V letech 2008 - 2013 vedoucí oddělení správy rozpočtu na Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod
-
2005 -2008 vedoucí referátu správy rozpočtu na Odboru rozpočtu a financování Magistrátu města Brna
-
Lektorské činnosti se věnuje od roku 2016
|
Akreditace u MV ČR reakreditace: |
AK/PV-336/2018 AK/VE-205/2018
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje
se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění
pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
-
internetovou aplikaci funkční ve internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
-
aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
-
mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
DOPORUČUJEME: ověřit, zda máte zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
|
Anotace: |
Cíle kurzu: |
Cílem vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině komplexní informace o vztahu zřizovatele a příspěvkových organizací především z hlediska hospodaření a seznámit účastníky s možnostmi nastavení pravidel hospodaření z pohledu zřizovatele.
|
Program: |
1. Druhy organizací územních samosprávných celků
-
Organizační složky
-
Příspěvkové organizace
-
Obchodní společnosti
-
Ústavy
-
Školské právnické osoby
-
Veřejné výzkumné instituce
2. Příspěvkové organizace územně samosprávných celků
-
Vymezení účelu příspěvkové organizace (neziskovost a veřejný zájem)
3. Zřizovatelská funkce vůči příspěvkové organizaci
-
Funkce zastupitelstva a rady ÚSC
4. Finanční vztah zřizovatele a příspěvkové organizace
-
Rozpočet a střednědobý plán (Rozpočtový proces)
-
Příspěvek zřizovatele a jeho tvorba
-
Schválení účetní závěrky
-
Schválení rozdělení výsledku hospodaření
-
Schválení odpisového plánu
5. Hospodaření příspěvkových organizací
-
Příjmy příspěvkové organizace
-
Výdaje příspěvkové organizace
-
Hospodaření dle schváleného rozpočtu
-
Úprava schváleného rozpočtu
-
Porušení rozpočtové kázně
6. Peněžní fondy příspěvkové organizace zejména ve vztahu k zřizovateli
-
fond odměn a fond rezervní - tvorba rozdělení ZVH
-
fond investic - např. odvod zřizovateli
7. Úprava oblastí vztahu zřizovatele k zřízeným příspěvkovým organizacím
-
Rozpočtový proces
-
Majetkové vztahy – nabývání (svěření, výpůjčka, vlastní aj.), oprava a údržba majetku a likvidace majetku, nakládání s majetkem a jeho inventarizace
-
Dary (účelové a neúčelové - ZL)
-
Doplňková činnost (ZL)
-
Seznam doporučených směrnic
-
Vnitřní kontrolní systém organizace (řídící kontrola a interní audit, většinou nahrazen veřejnosprávní kontrolou)
-
Služební cesty
8. Strategické plánování a řízení rizik neškolských příspěvkových organizací
-
Zpráva o činnosti organizace a o naplňování cílů
9. Kontroly ze strany zřizovatele
-
Veřejnosprávní kontrola hospodaření příspěvkové organizace
-
Kontrola dodržování strategického plánu (účelu a cílů organizace) a plnění opatření k předcházení rizik v organizaci
|