registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jak motivovat klienta ke změně

Variabilní symbol: 1222085
Datum konání: 2.9.2022
Čas: 8:30 do 15:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Sociální Akademie - vzdělávací středisko
Tovární 2114/11, 709 00 Ostrava - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Aleš Neusar, PhD.

Aleš Neusar pomáhá jedincům i organizacím lépe žít - poradenstvím, supervizí, koučinkem, či vzděláváním. Zabývá se mimo jiné životní spokojeností, duševní hygienou, slaďováním osobního a pracovního života, změnou, myšlením a rozhodováním, vztahům, řešením konfliktů a jazykovým mentoringem - jak se rychle naučit cizí jazyk. Vystupuje v médiích (např. ČT, ČRo, MF Dnes, Téma, Radio 1), publikuje populárně i odborně (viz www.researchgate.net/profile/Ales_Neusar, přednáší v ČR i zahraničí (např. TEDx). Vystudoval Mgr. v jednooborové psychologii v Olomouci a Ph.D. v obecné (kognitivní) psychologii v Brně s delšími pobyty v Mannheimu, Utrechtu či Velké Británii. Učí externě na VŠ a má soukromou poradnu. Více informací na www.neusar.cz.

 

 

 

 

 

Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2022/0230-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1950,- Kč
Uvedená cena je včetně DPH.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Olomouc - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Kurz se věnuje tématu změny, a proč je změnit se pro lidi tak těžké, i když je změna žádoucí. Zabývá se změnou zejména u klientů, ale dotkne se i tématu změny u samotných sociálních pracovnic a pracovníků. Mezi časté důvody, proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit, jsou např. obava ze změny, špatné strategie, nevhodné načasování, nedostatek vytrvalosti, vyčerpanost sebeovládání či nevnímání problému. U každého důvodu budou probrány možnosti, jak je možné překonat bariéry změny. Speciální pozornost bude věnována i tzv. nemotivovaným či méně motivovaným klientům a možnostem, jak se pokusit v nich probudit motivaci ke změně (např. pomocí motivačního rozhovoru, přesvědčovací techniky, porozumění stádiím změny). Prostor bude věnován i kazuistikám účastníků a také otázkám limitů možnosti ovlivňování druhých lidí - někdy je nutné smířit se s tím, že je změna nemožná či je velmi limitovaná.
Cíle kurzu:
Absolvent tohoto vzdělávacího programu: Rozumí důvodům, proč se lidem nedaří změnit se. Umí pomoci klientům překonat typické bariéry změny. Umí změnu správně načasovat, zná stádia změny. Zná strategie vedoucí ke kýžené změně. Ovládá základy vedení motivačního rozhovoru. Rozumí důvodům pro nedostatek motivace a možnostem i limitům motivování těchto klientů.
Program:

1. Úvod. Proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit.

  • Představení lektora a účastníků.
  • Proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit např. obava ze změny, nedostatek schopností, nevhodná strategie, nevhodné časování, nedostatek vytrvalosti, "vyčerpanost" sebeovládání, rozdíl mezi změnou pracovníků a změnou klientů.

2. Jak pomoci klientům, kteří se chtějí změnit

  • Výběr vhodné strategie změny, podpora v procesu změny, překonávání překážek, rozložení změny na malé úkoly.

3. Možnosti motivování klientů, kteří se nechtějí změnit

  • Limity a možnosti ovlivňování druhých lidí, efektivita motivačních rozhovorů, stádia změny, přesvědčování versus manipulace, odpovědnost pracovníka versus odpovědnost klienta.

4. Diskuse nad kazuistikami účastníků

  • Skupinová diskuse nad případy z praxe - co se dařilo, co se nedařilo, co by se dalo udělat jinak, hraní rolí.

VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012, je akreditovanou institucí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).