Case management - Jak efektivně koordinovat spolupráci klienta, jeho rodiny a odborníků?
|
Variabilní symbol: |
6123097 |
Datum konání: |
25.5.2023
- 26.5.2023
ZRUŠENO
|
Čas: |
9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Místo konání: |
VCVS ČR, o.p.s. Mezírka
Mezírka 1, 602 00 Brno - Podrobné informace
|
Lektor: |
Mgr. Veronika Kandelová
-
Vystudovala obor Sociální pedagogika a poradenství na Filozofické faktultě Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2018 pokračuje na téže fakultě v navazujícím magisterském programu zaměřeném na makro sociální práci a sociální politku v řízení v sociální práci.
-
Od dubna 2019 působí jako zástupkyně ředitele pro klientské programy v IQ Roma servis, z.s.
-
Od roku 2012 vykonává lektorskou činnost a působí jako organizátor a facilitátor případových konferencí a IPK v Diversitas, s.r.o. Brno.
-
Organizuje případové a interaktivní konferencfe - zaměřené na spolupráci s OSPOD a NNO, organizuje setkání a přípravu účastníků, školení v oblasti organizace případových konferencí - více než 70 hodin odškoleno. Facilitace případových konferencí - absolvování 5 denního výcviku facilitace, zkušenost s nejrůznějšími typy složení případových konferencí, školení v oblasti facilitací - odškoleno více než 70 hodin.
|
Lektor 2: |
Mgr. Markéta Klečková
-
lektorka, sociální pracovnice, psychoterapeutka, psycholožka, mediátorka
-
více než 15letá praxe v sociálních službách (sociálně vyloučené lokality, rodiny s dětmi, lidé s duševním onemocněním apod.), metodické vedení týmů - zavádění standardů kvality sociálních služeb, pracovala též v manželské a rodinné poradně
-
zaměřuje se též na koordinovanou spolupráci s jednotlivci, rodinami a odborníky – organizuje a facilituje případové, interaktivní a rodinné konference
-
ve své praxi vychází především ze systemického přístupu, přístupu zaměřeného na řešení
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2021/1305-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
4900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Organizuje pobočka: |
Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Absolvent porozumí specifikům koordinované spolupráce (case managementu), základním principům, modelům i možnostem využití v praxi. Získá základní teoretické i praktické dovednosti potřebné pro nastavování, realizaci a vyhodnocování koordinované spolupráce mezi klientem, jeho rodinou a odborníky. Uvědomí si specifika spolupráce s „nespolupracujícím“ klientem či odborníkem a seznámí se s možnostmi jejich zapojení do spolupráce. Získá základní informace o metodách koordinované spolupráce (kulaté stoly, případové, interaktivní, rodinné konference apod.). V průběhu kurzu si účastník posílí své dovednosti potřebné pro koordinovanou spolupráci, získá zpětnou vazbu od lektorů i účastníků, seznámí se s možnostmi dalšího rozvoje dle svých potřeb.
|
Program: |
1. den 25.5.2023
1. Úvod
-
Úvodní seznámení, představení cílů a obsahu programu, sdílení očekávání účastníků, organizační informace.
2. Case management (definice, historie, modely, využití v praxi)
-
Definice a specifika koordinované spolupráce, historie, modely, cílová skupina, využití v praxi.
3. Zhodnocení case managementu
-
Kritické zhodnocení výhod i nevýhod koordinovaný spolupráce, opatření pro zmírnění rizik, využití potenciálu v praxi.
4. Fáze case managementu
-
Dílčí fáze koordinované spolupráce a její specifika.
5. Práce se zdroji klienta
-
Participace klienta, zapojení přirozené sítě klienta do koordinované spolupráce, komunitní péče.
6. Dílčí fáze spolupráce v praxi
-
Praktický nácvik dílčích fází a rolí v koordinované spolupráci dle potřeb účastníků.
2. den 26.5.2023
7. Spolupráce s nespolupracujícím
-
Specifika spolupráce s "nespolupracujícím" klientem i odborníkem a možnosti jeho zapojení do koordinované spolupráce.
-
Praktický nácvik dojednávání spolupráce s "nespolupracujím" klientem, odborníkem dle potřeb účastníků.
8. Předpoklady a jejich role ve spolupráci
-
Vlastní předpoklady a jejich role při spolupráci s druhým (klientem, odborníkem).
9. Metody case managementu
-
Dílčí metody koordinované spolupráce, jejich specifika a využití (kulaté stoly, případové, interaktivní, rodinné konference apod.).
10. Praktický nácvik metod case managementu
-
Praktický nácvik metod koordinované spolupráce dle potřeb účastníků.
11. Závěr
-
Ověření znalostí účastníků (ústní zkouška).
-
Závěrečné zhodnocení kurzu a doporučení dalších zdrojů pro rozvíjení koordinované spolupráce.
|