registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Jak efektivně komunikovat s veřejností, vytvářet partnerství a dosahovat cílů

Kód kurzu: 5225069
Datum konání: 10.6.2025
Čas: 9:00 do 15:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Hotel Central
nám. Republiky 358/33, 301 00 Plzeň - Podrobné informace
Lektor: PhDr. Alena Bauerová
Akreditovaná společnost u: MV ČR
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2500,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Vzdělávací program si klade za cíl rozšířit znalosti úředníků a vedoucích úředníků ÚSC (zejména odborů rozvoje města a územního plánování), kteří se mohou podílet na tvorbě a projednávání strategických a dalších rozvojových dokumentů města i úřadu, jak v oblasti samosprávy, tak i v oblasti státní správy, a kteří v rámci svých činností např. organizují vypořádání majetkoprávních vztahů, před, v průběhu a po ukončení akce, zadávají projekty pro územní a stavební řízení, připravují a zajišťují soutěže všech stupňů dle platného zákona, ve styku s veřejností přijímají žádosti o změně územního plánu, zajišťují činnosti spojené s poskytnutím dotací nebo připravují a předpokládají materiály spojené s projednáváním aktérů, kteří realizují rozvojové projekty a podílejí se na regionální politice, a to na úrovni obce, města, příspěvkových organizací, významných zaměstnavatelů, občanů, podnikatelů, státních institucí tj. klíčových aktérů při veřejném projednávání těchto dokumentů. Předpokladem úspěšných strategických plánů, územních plánů, projektů atd. je mimo jiné kvalitní veřejná správa, erudování úředníci a existence systému projektového řízení a kvalitního procesního řízení. Součástí školení jsou i základní principy efektivní komunikace. Vzdělávací program umožní účastníkům vyzkoušet si netradiční techniky práce s veřejností, důraz bude kladen na sdílení a rozbor zkušeností a předání příkladů dobré praxe nejen z ČR, ale také ze zahraničí.

Program:

1. Přínosy a zapojování veřejností

  • Přínosy a rizika zapojování veřejnosti – varianty rozhodování a jejich důsledky, participativní plánování, uplatnění změn. Např. při projednávání strategického plánu města je přínosem sladění představ rozhodujících aktérů o cílech a způsobech rozvoje území, koncentrace na vybrané problémy a stanovení reálných cílů, zdrojů a záměrů. Zapojení veřejnosti dává strategickému plánu vyšší legitimitu a rozšiřuje zdroje a příležitosti pro rozvoj území. Správný postup zapojení veřejnosti je zásadní pro úspěšnou spolupráci, podporu i realizaci rozvojových záměrů. 

2. Zásady efektivní komunikace

  • Zásady efektivní komunikace zaměřené na cílovou skupinu – cíle komunikace, postupy pro jejich dosažení, komunikační modely, interpretace sdělení, proč lidé většinou nesouhlasí, nezbytnost zajištění zpětné vazby a její zásady, co přináší otevřená komunikace. Veřejnost se nemá cítit opomíjena, má „morální právo“ se ke strategickému plánu, územnímu plánu a dalším rozvojovým záměrům vyjádřit. Komunikace má probíhat obousměrně – interaktivně (analýza, návrh projednávání, realizace) vs. jednosměrně – informace na webu, vývěskách, místním periodiku, veřejné prezentace.  

3. Jak pracovat s různými komunikačními typy. Komunikační triky a bariéry. Předcházení a řešení konfliktů, win-win řešení.

  • V této části se úředníci naučí jak pracovat s různými komunikačními typy. Komunikační triky a bariéry. Předcházení a řešení konfliktů, win-win řešení.

4. Jak zpracovat a realizovat úspěšnou Komunikační strategii

  • Jak zpracovat a realizovat úspěšnou Komunikační strategii – analýza stakeholderů (aktéři, na něž působí dopady regionální politiky nebo ti, kteří mohou rozvojové záměry či projekty přímo nebo nepřímo ovlivnit (na obecní úrovni např. zástupci veřejné správy, odborných institucí, občané, návštěvníci, podnikatelé …), určení priorit v návaznosti na kapacitu, motivace ke spolupráci; budování a udržování partnerství, zpracování akčního plánu, vyhodnocení a aktualizace Komunikační strategie.

5. Moderní techniky pro zapojování veřejnosti, aktivizace lidí

  • Moderní techniky pro zapojování veřejnosti předcházející konfliktům, aktivizace lidí, vytváření zodpovědnosti pro realizaci plánů (např. tématické / pocitové mapy, facilitace setkání, pracovní skupiny, způsoby hlasování a další.  
  • Bloky obsahují teoretickou a praktickou část, ukázky a nácvik příslušných dovedností a testy (např. „Sebehodnocení komunikačních dovedností“ a „Jaký jste komunikační typ“). Součástí jednotlivých témat jsou také příklady dobré praxe.

 


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).