Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu
Asertivní jednání při práci s klienty |
|
| Kód kurzu: | 6226003 |
| Datum konání: | 24.2.2026 |
| Čas: |
9:00 do 14:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
| Místo konání: |
HERTIN s.r.o. Škroupova 1114/4, 702 00 Ostrava - Podrobné informace |
| Lektor: |
Mgr. Věra Máchová
Profil 2025 Zkušená lektorka se zaměřením na rozvoj osobních, sociálních a manažerských kompetencí. Praxe 28 let, posledních 15 let cílovou skupinou jsou především úředníci, sociální pracovníci, pracovníci sociálních služeb a učitelé. Zabývám se také profesní, především pak manažerskou, psychodiagnostikou – jak u výběrových řízení, tak v rámci personálních auditů. V rámci projektů poskytuji poradenství v oblasti personalistiky. Od roku 2017 jsem rovněž supervizorkou OSPOD. |
| Akreditovaná společnost u: |
MPSV ČR - Kombinovaná
(číslo akreditace A2025/1196-SP/PC/VP)
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
| Cena kurzu: |
2400,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
| Organizuje pobočka: | Ostrava - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
| Cíle kurzu: | Absolvent vzdělávacího programu získá znalosti v oblasti účinné profesní komunikace s klienty, a to v emočně obtížnějších situacích. Naučí se účinně využít asertivní techniky při rozhovoru s klienty, tak aby napomohli prosazení oprávněných nároků klienta a dokázali klientovi věcně vysvětlit, jaké žádosti jsou již nepřiměřené. Pracovník by měl umět říct klientovi při neoprávněném nároku „ne“, aniž by se klient cítil poškozen. Seznámí se s oblastmi a technikami asertivity, získá povědomí o svých silných stránkách a rozvojových potřebách v oblasti asertivních dovedností. Bude schopen efektivněji komunikovat v náročnějších situacích a neagresivně prosazovat svůj názor či požadavek za současného dodržení zákona. |
| Program: | Úvod Stanovení hlavního cíle vzdělávacího programu, obsahu a časového plánu vzdělávacího programu, očekávání a korekce očekávání účastníků. Seznam konfliktních situací z praxe účastníků. Profesionalita: vědomá a řízená komunikace Autorita - nástroj profesionality. Asertivita jako emočně-komunikační dovednost: mezilidská komunikace, prostředky komunikace, komunikační styly, asertivní dovednosti a asertivní techniky, zvládání emocí. Asertivita v profesní roli Funkce komunikace. Komunikace v rámci profesní role – povinnosti a omezení, naplnění smyslu pracovní pozice. Profesní komunikační dovednosti. Asertivita prakticky, prevence a řízení Empatické sdělení negativní zprávy. Reakce na (ne)konstruktivní námitky. Prosazení oprávněného požadavku. Přijímání kritiky. Vytknutí chyby. Odmítnutí neoprávněného požadavku. Odstupňovaná asertivita – 5 základních cest při řešení konfliktů. Manipulace a kontramanipulace v mezilidské komunikaci Seznámení s problematikou. Zásady kontramanipulativní komunikace. Přehled typologii, rozlišení vědomé a nevědomé manipulace. Problémové situace z praxe účastníků případně mininácvik v modelové situaci Vytvoření seznamu dalších problémových situací z praxe, společný rozbor a diskuse nad návrhy jejich řešení. Alternativně: procvičení technik „asertivní postoj“, „asertivní ne“ a „požádání o laskavost“ v modelové situaci. Závěr Společná rekapitulace kurzu, zodpovězení dotazů, hodnocení |