registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Zákon o některých přestupcích - praktická aplikace
Variabilní symbol: 1521042
Datum konání: 23.8.2022
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: JUDr. Milan Cigánek, LL.M.
  • Od roku 2015 vykonává funkci právníka v Radě pro veřejný dohled nad auditem - zahraničně právní oddělení.
  • Působí jako lektor ve Svazu měst a obcí a v Institutu pro veřejnou správu Praha.
  • Je zkušebním komisařem MV ČR pro oblast přestupkového práva a veřejné správy.
  • V letech 2012 - 2015 vykonával funkci tajemníka kárné komise v Komoře auditorů ČR.
Akreditace u MV ČR: AK/PV-457/2020 AK/VE-309/2020
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2300,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině úředníků informace o výkladu jednotlivých skutkových podstat přestupků obsažených od 1. 7. 2017 v zákoně o některých přestupcích. S ohledem na skutečnost, že se jedná o velmi často projednávané typy přestupků v přenesené působnosti územní samosprávy, považujeme za účelné zaměřit se podrobněji na jednotlivé skutkové podstaty tak, aby účastníci kurzu získali po jeho absolvování praktický návod pro správní praxi včetně výkladu neurčitých právních pojmů. Tam, kde to je nezbytné (např. přestupky zahajované se souhlasem přímo postižené osoby, evidence přestupků aj.), bude poskytnut výklad v kontextu souvisejících institutů obsažených v zákoně o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Tím by měla být zajištěna potřebná komplexnost vzdělávacího programu tak, aby jeho účastníci měli potřebné povědomí rovněž o vazbách na související právní úpravu. Proto se navrhuje osmihodinová časová dotace, která poskytne dostatek prostoru pro obsáhnutí výkladu v potřebném rozsahu.

Program:

1. Úvod a výklad k bodům ad I.-IV.

Základní osnova vzdělávacího programu vyplývá ze zvoleného tématu a vnitřního uspořádání zákona o některých přestupcích. V průběhu kurzu budou postupně komentovány jednotlivé skutkové podstaty přestupků uvedené v § 2–11 citovaného zákona. Konkrétně se jedná o
• Přestupky proti pořádku ve státní správě vyskytující se na více úsecích státní správy
• Přestupky na úseku všeobecné vnitřní správy
• Přestupky proti pořádku ve státní správě a v územní samosprávě
• Přestupky proti veřejnému pořádku
• Přestupek porušení mlčenlivosti v souvislosti s trestním řízením
• Přestupek křivého vysvětlení
• Přestupky proti občanskému soužití
• Přestupky proti majetku
• Přestupky na úseku podnikání
• Přestupky na úseku porušování práv k obchodní firmě
• Přestupek na úseku zdravotnictví


Nad rámec výkladu k jednotlivým skutkovým podstatám považujeme za nezbytné doplnit výklad rovněž o následující oblasti tak, aby bylo dosaženo potřebného kontextu a vzdělávací program nebyl svým obsahem izolován jen na popis protiprávních jednání obsažených v zákoně o některých přestupcích. Účastníkům proto budou poskytnuty rovněž tyto související informace: (I.) materiálně-formální pojetí přestupku, (II.) rozdíly v odpovědnosti fyzických osob a právnických osob (resp. podnikajících fyzických osob), (III.) pravidla ukládání sankcí s ohledem na zásadu legitimního očekávání a individualizace sankce, resp. recidivu, (IV.) pravidla projednávání přestupků vázaných na souhlas osoby přímo postižené jeho spácháním a (v) evidence přestupků.

Ad (I.): Materiálně-formální pojetí představuje základní východisko při hodnocení protiprávního jednání, kdy odpovědnost za přestupek přichází v úvahu nikoliv při každém naplnění formálních znaků skutkové podstaty popsaných v zákoně, ale pouze tehdy, pokud se zároveň jedná o akt společensky škodlivý. Není-li tento znak naplněn, nelze vůbec hovořit o odpovědnosti za přestupek. Jde proto o pravidlo, které nastavuje základní rámec odpovědnosti a podmiňuje hodnocení protiprávních jednání.

Ad (II.): Vzhledem k tomu, že zákon o některých přestupcích pracuje s odpovědností za přestupek fyzických osob, podnikajících fyzických osob a právnických osob, považujeme za vhodné alespoň rámcově osvětlit rozdíly mezi objektivní a subjektivní odpovědností, zmínit princip tzv. přičítání odpovědnosti a pravidla liberace u právnických osob a podnikajících fyzických osob.

Ad (III.): Pravidla ukládání sankcí představují důležité aplikační kritérium tam, kde je prokázáno protiprávní jednání. Účastníci vzdělávacího programu budou seznámeni (a) se zásadou legitimního očekávání a zásadou individualizace (včetně vzájemných vazeb), (b) pravidlem ukládání těch druhů sankcí, které zná zákon účinný v době rozhodování o přestupku, (c) jednotlivými druhy sankcí, jimiž lze reagovat na prokázaný přestupek (nevyčerpává se jen uložením pokuty), (d) řešením recidivy s ohledem na § 13 zákona o některých přestupcích.

Ad (IV.): Vybrané přestupky proti občanskému soužití a majetku lze projednávat a rozhodovat o nich pouze se souhlasem osoby přímo postižené spácháním přestupku. Proto považujeme za účelné seznámit účastníky vzdělávacího programu s podrobnějšími procesními pravidly platnými pro tyto případy (pojem osoby přímo postižené, lhůta k vyslovení souhlasu, zpětvzetí souhlasu, výjimky z povinnosti získat souhlas přímo postižené osoby aj.). Zdůrazněna bude skutečnost, že vlastní řízení je stále zahajováno z moci úřední, nejedná se o kategorii návrhových přestupků, jak ji znal zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.

Ad (V.): Pravomocná rozhodnutí o přestupku proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku se (s několika výjimkami) zapisují do evidence přestupků. Proto je třeba seznámit účastníky alespoň rámcově s účelem evidence přestupků, jejím vedením, způsobem zápisu, dobou zápisu (uchování informace) i možnostmi obrany dotčených osob proti vadně zapsaným údajům (tzv. námitkové řízení).

Jde-li o vlastní výklad k jednotlivým skutkovým podstatám, považujeme za důležité věnovat pozornost interpretaci neurčitých právních pojmů (tam, kde se objevují) a jednoznačnému popsání objektu, objektivní stránky, subjektu a subjektivní stránky přestupku. V zásadě se tedy jedná o přístup respektující typově obdobnou povahu přestupků v porovnání s trestnými činy. Zároveň lze takto nejsnáze docílit přehledného a strukturovaného výkladu zásadních prvků (typových znaků skutkové podstaty), aniž by předávané informace byly vnímány účastníky jako zmatečné nebo nepřehledné. Výklad bude rovněž doplněn o související judikaturu, což by mělo dále napomoci zacílení vzdělávacího programu zejména na praktické otázky související s praktickou aplikací práva v této oblasti. Důraz bude položen i na vazbu k souvisejícím právním předpisům a jejich institutům zmíněným v jednotlivých skutkových podstatách (např. podání vysvětlení, osoba blízká, omezující opatření, podnikání, obchodní firma, úřední osoba aj.). Největší prostor bude věnován „jádru“ zákona, tj. skutkovým podstatám přestupků proti pořádku ve státní správě, územní samosprávě, veřejnému pořádku, občanskému soužití a majetku. Toto zacílení považujeme za žádoucí i z toho důvodu, že se jedná o přestupky, které mohou být (s výjimkou přestupků proti pořádku ve státní správě) projednávány rovněž na úrovni základních obcí. Pro ty je přitom přestupková agenda mnohdy komplikovaná a její profesionální vyřizování činí zřejmé obtíže.


 

2. Přestupky proti pořádku ve státní správě vyskytující se na více úsecích státní správy
3. Přestupky na úseku všeobecné vnitřní správy
4. Přestupky proti veřejnému pořádku
5. Přestupek porušení mlučenlivosti v souvislosti s trestním řízením
6. Přestupek křivého vysvětlení
7. Přestupky proti občanskému soužití
8. Přestupky proti majetku
9. Přestupky na úseku podnikání
10. Přestupky na úseku porušování práv k obchodní firmě
11. Přestupek na úseku zdravotnictví
12. Evidence přestupků


Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 1521042 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence. Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá zákonný nárok na osvobození od DPH a cena kurzu se zvyšuje o DPH 21%.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho emailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím emailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).