registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Ochrana osobních údajů a zákon o svobodném přístupu k informacím
Variabilní symbol: 1522018
Datum konání: 27.9.2022
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Mgr. Ivana Kejřová
  • Od roku 2013 vykonává funkci tajemnice Městského úřadu  Židlochovice. 
  • V letech 2009 - 2011 přednášela trestní právo, kriminalistiku, živnostenské právo u MP Brno. Od roku 2012 - doposud vykonává lektorskou činnost pro MP Brno v oblasti trestního práva.
  • Od roku 2019 vykonává přednáškovou činnost, odborné konzultace, zpracování odborných materiálů k Zákonu č. 106/1999 Sb.,  Poskytování informací ve veřejné zprávě.

 

 

Akreditace u MV ČR reakreditace: AK/PV-417/2019 AK/VE-267/2019
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2350,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem semináře je objasnění a vysvětlení základních pojmů, institutů a procesních postupů při ochraně osobních údajů a poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Program poskytuje komplexní přehled této problematiky. Bude kladen důraz na vzájemné vazby mezi jednotlivými ustanoveními nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), zákona č. 106/1999 Sb. a dojde i k řešení nejrůznějších aplikačních problémů z této oblasti. Problematika bude také názorně demonstrována na praktických příkladech a doplněna aktuální soudní judikaturou, budou největší úskalí obecného nařízení o ochraně osobních údajů a informačního zákona.

Program:

1. Ústavní rozměr práva na informace

  • ústavní základy práva na informace, zásadní rozhodnutí Ústavního soudu a Evropského soudu pro lidská práva týkající se práva na informace; Listina základních práv a svobod základní orientace v relevantních právních předpisech; střet ústavních práv na informace s ostatními ústavně garantovanými právy (nedotknutelnost osoby a soukromí, čl. 10 LZPS, právo na ochranu osobnosti a osobních údajů a jiné). Připravované legislativní změny a aktuální vývoj judikatury

2. Poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím

  • InfZ jako obecný předpis pro poskytování informací, výluky z informačního zákona; povinné subjekty (státní orgány, USC a jejich orgány a veřejné instituce) versus žadatelé dle InfZ; podávání žádostí žadateli; působnost povinných subjektů podle InfZ, pojem informace podléhající informační povinnosti; posouzení žádosti o poskytnutí informací (možnosti dle § 14 odst. 5 InfZ); způsoby poskytování informací; přezkoumávání postupů povinných subjektů jejich nadřízenými orgány na základě podaných stížností a odvolání (včetně možnosti autoremedury); možnosti ochrany žadatelů o informace, včetně soudní ochrany, proti postupům povinných subjektů; použitelnost správního řádu v procesu poskytování informací na základě písemné žádosti; zákonné výjimky z poskytování informací; omezení práva na informace (utajovaná informace, obchodní tajemství – definice, judikatura) ochrana osobnosti; test poměrnosti (proporcionality); úhrada nákladů (oznámení, vyčíslení, sazebník, postup při vyřízení) včetně tzv. mimořádně rozsáhlého vyhledání informací; odmítnutí žádosti o informace; odvolání; stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace; zneužití práva na informace (šikanózní a obstrukční žádosti; poskytování informací o platech a odměnách (procesní postup včetně aktuální judikatury); poskytování informací o vzdělání

3. Poskytování infromací v souvislosti s GDPR a Zákonem o zpracování osobních údajů a INfZ

  • působnost a pojmosloví, vztah k zákonu č. 210/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zásady a právní důvody zpracování osobních údajů, pravidla a povinnosti při zpracování osobních údajů včetně vysvětlení nových přístupů a povinností, které GDPR přináší, práva subjektů údajů, zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů
  • aktuální postup a judikatura

4. Poskytování informací podle zvláštních právních předpisů

  • poskytování informací obcemi podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) včetně připravované novely zákona; úhrada nákladů
  • poskytování informací podle zákona č. 123/1998 Sb.; o právu na informace o životním prostředí (úhrada nákladů).
  • nahlížení do spisu (§ 38 zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád) a informace ze správního spisu podle InfZ – vztah mezi správním řádem a InfZ při poskytování informací ze správního spisu s aktuální judikaturou
  • poskytování dokumentace stavby podle stavebního zákona včetně platné judikatury

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 1522018 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence. Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá zákonný nárok na osvobození od DPH a cena kurzu se zvyšuje o DPH 21%.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho e-mailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím e-mailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.

Ano Souhlasím s použitím e-mailové adresy, uvedené v části Informace o organizaci, pro účely zasílání obchodních sdělení.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).