registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Má to dítě ADHD nebo trauma? Jak mu pomůžeme?
Variabilní symbol: 1522060
Datum konání: 8.4.2022
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Bc. Alena Košťáková

Lektorka s 16-ti letou zkušeností v oblasti komplexní péče o rodinu. Speciální pedagožka se zaměřením na psychopedii s dlouholetou praxí v různých typech školských i mimoškolních zařízeních a sociálních služeb, konzultantka, lektorka mnoha seminářů a kurzů, sociální pracovník a terapeut v Sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi. Zaměření: komplexní péče o rodinu.  

 

 

 

Akreditace u MPSV ČR: A2021/0787-SP/PC/PP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2100,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: MS_Teams - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Přínos kurzu:
  • On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
  • účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu

TECHNICKÉ PARAMETRY

  • on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině

Účastníci

  • mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:

1.     internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky

2.     aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku

3.     mobilní appku na stažení pro Android i iOS,

  • po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
  • 1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
  • na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
  • po absolvování celého semináře, tj. obou jeho částí, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou

 POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:

  • každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
  • se účastník zúčastnil celého programu

DOPORUČUJEME:

  • ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu 

 ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:

již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem

Anotace:

Seminář je věnován tématu rozlišení ADHA a traumatu u dětí. Na základě rozlišení příčin chování u dítěte mohou pracovníci zvolit vhodnou intervenci při práci s dítětem. Projevy chování u těchto dětí jsou velmi podobné, ale nevhodná intervence vede ke zhoršení chování a prohlubování sociální izolace. Pro pochopení stavu, ve kterém se děti nacházejí se školení zabývá rovněž obrannými a vyrovnávacími strategiemi dítěte. Nosná část semináře je pak věnována kompetencím odborníků a jejich spolupráci při řízení péče o děti s problémovým chováním. Zdůrazněna je také role orgánů sociálně právní ochrany dětí a sociálních pracovníků v sociálních službách pro děti a mládež. Součástí tématu jsou pak případové studie z bohaté praxe lektorů.

 

Obsah na osvědčení: rozlišení příčin chování, projevy, intervence, kompetence odborníků, role OSPOD  a sociálních pracovníků v sociálních službách 

Druh: základní

Cíle kurzu:

Účastníci programu získají znalosti v rozlišení symptomů ADHA a traumatu u dětí a dospívajících. Sociální pracovníci rozvinou své kompetence pro vhodnou intervenci v rodině či při přímé práci s dětmi a dospívajícími, a dokáží lépe podpořit rodinu při řešení nepříznivé situace, včetně správného nasměrování na vhodnou odbornou pomoc. Pracovníci v sociálních službách pod vedením sociálního pracovníka budou vést dítě k začleňování mezi vrstevníky a společnost. Organizace (ZDVOP, SAS RD, OSPOD…..) získají informace, jak se dá situace dítěte a rodiny řešit, jak pracovat s rodinou a jakou následnou odbornou péči zvolit pro zlepšení rodinné situace. 

Program:

1. Úvod

  • Úvod, představení lektora, seznámení se s programem a účastníky.

2. ADHD jako porucha aktivity a pozornosti

  • Příznaky ADHD. Narušení pozornosti-poruch pozornosti a její projevy.
  • Motorický neklid a impulzivita.
  • Rozdíly ve vývoji a chování.
  • Etiologie a dělení ADHD.
  • Diagnostika ADHD.
  • Sociální aspekty ADHD.
  • Zásady nápravných opatření.
  • Základní přístup k hyperaktivním dětem.
  • Sociální aspekty ADHD-specifické projevy emocí a prožívání.

3. Podpůrné služby pro děti a dospívající s ADHD

  • Role zdravotnických zařízení.
  • Školská zařízení, poradny a pedagogicko-psychologické poradny.
  • Střediska výchovné péče.
  • Sociální služby – neziskové organizace.
  • Role OSPOD-ohrožené dítě, případové konference při problémech hlášených školskými zařízeními.

4. Traumata dětí, hlavní pojmy a kontexty

  • Psychické trauma, trauma a nervová soustava, okolnosti a podmínky vzniku traumatu u dětí, traumata spojená s vlivem pečujících dospělých, traumata a paměť, traumatizace ztrátou pečující osoby, trauma a vazba na blízké lidi, dlouhodobé následky dětského traumatu.

5. Vliv partnerského násilí na dětech

  • Základní pojmy k problematice, charakteristiky násilné osoby, specifické psychické projevy traumatizace dětí partnerským násilím, somatické a psychosomatické následky a pozdní následky traumatizace partnerským násilím, teorie vysvětlující traumatizaci dětí partnerským násilím.

6. Obranné a vyrovnávací strategie a diagnostika traumatu u dětí

  • Zamrznutí, popírání, únik do fantazijního světa, dezintegrace, regrese, nízké sebehodnocení, sebepoškozování, sebevražedné pokusy a sebevraždy, alkohol, drogy, kouření, zvýšený příděl jídla, absolutní poslušnost vůči dospělým, útěky z domova, fantazie o pomstě a další.
  • Generalizované životní strategie.

7. Závěr

  • Shrnutí získaných poznatků.
  • Vyhodnocení očekávání účastníků.

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 1522060 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho e-mailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím e-mailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.

Ano Souhlasím s použitím e-mailové adresy, uvedené v části Informace o organizaci, pro účely zasílání obchodních sdělení.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).