Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Informace o kurzu
Název kurzu: |
Manipulace a konstruktivní sebeobrana - úvod do problematiky |
Variabilní symbol: |
6123109 |
Datum konání: |
16.6.2023
|
Čas: |
9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
Mgr. Věra Máchová
-
Profesionální lektorka v oblasti rozvoje osobních, komunikačních a manažerských dovedností
-
Psychodiagnostik a konzultantka při výběrových řízeních a personálních auditech.
-
Organizátorka Assessment Centre.
-
OSVČ, praxe 22 let, z toho 17 let zkušeností se vzděláváním úředníků veřejné správy, sociálních pracovníků a pracovníků sociálních služeb.
-
Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je certifikovanou lektorkou Asociace vzdělávání dospělých (AIVD) ČR. Absolvovala psychoterapeutický výcvik - psychoterapie zaměřená na tělo (biodynamická psychologie a biorelease).
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2021/0599-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
2450,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
VCVS ČR, o.p.s. Mezírka - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Absolvent získá vhled do problematiky mezilidské manipulace v komunikaci. Seznámí se s možnostmi rozpoznávání manipulativní komunikace a chování. Získá povědomí o principech, pravidlech a fázích zvládání manipulativního chování na profesionální úrovni. Získá vhled do komunikačních dovedností, jež jsou součástí konstruktivní sebeobrany, tzv. kontramanipulace. Naučí se vybrané strategie jednání s klientem s manipulativním chováním k zajištění efektivity při výkonu činností.
|
Program: |
1. Jak spolu mluvíme - běžná, profesní a manipulativní komunikace
-
Běžná, profesní a manipulativní komunikace.
-
Zásady profesní komunikace.
-
Pracovní role a její vliv na komunikaci a také na možnosti konstruktivní sebeobrany při setkání s manipulací v příkladech.
2. Emoční typologie a přesvědčování
-
Nelze nekomunikovat - nechtěná verbální a neverbální manipulace v komunikace.
-
Využití znalostí emoční typologie pro motivaci a přesvědčování.
-
Jak zvýšit psychickou odolnost vůči manipulaci.
-
Úvod do asertivity.
3. Rozpoznávání manipulace
-
Jak rozpoznat manipulace, vybraný typ manipulace.
-
Vědomá a nevědomá manipulace s lidmi.
-
Záměrné ovlivňování emočního stavu v komunikaci za účelem dosažení neoprávněného prospěchu.
-
Destruktivní manipulace.
-
Co manipulátor říká a co tím myslí?
-
Proč jsou manipulátoři úspěšní.
-
Popis modelových situací.
4. Nejčastější manipulativní strategie v praxi
Druhy manipulací:
-
zmatení partnera na úrovni racionálního uvažování,
-
vyvedení z emoční rovnováhy,
-
získání poziční převahy,
-
neoprávněný požadavek,
-
citové vydírání,
-
neoprávněná kritika,
-
sabotování spolupráce,
-
snaha o koalici.
Konstruktivní zvládání těchto vybraných manipulativních útoků.
5. Agresivní a arogantní chování klientů
-
Typologie podle motivace k agresivnímu chování (dominance, cholerický afekt, obranná agresivita, arogance, vyhrožování pomstou, frustrace, psychopatologie).
-
Arogance a nízká hodnota ega.
-
Účinná strategie zvládání pro vedení řízení či rozhovoru s klientem.
6. Jak se konstruktivně vypořádat s manipulací
-
Základních pět strategií řešení konfliktů - odstupňování řešení.
-
Techniky kontramanipulace: parafrázování, "odkrytí hry", odmítnutí neoprávněného požadavku, ignorování nekonstruktivní kritiky, protiotázky aj.
-
Jak se konstruktivně vypořádat s manipulací,
-
Načrtnutí řešení vybraných případů z praxe.
|