Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Informace o kurzu
Název kurzu: |
Mediační techniky pro úspěšnou komunikaci úředníků |
Variabilní symbol: |
5125033 |
Datum konání: |
11.3.2025
|
Čas: |
9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
Mgr. Iva Langer Pikalová
-
Od roku 2017 advokátka a zapsaná mediátorka.
-
Praxe zapsané mediátorky se zaměřením na vzdělávání v mediaci, advokátní praxe se zaměřením na GDPR a ochrana osobních údajů, právo nemovitostí, právo obchodních společností a družstev zejména bytových družstev, marketingové právo, právo lidských práva, insolvenční právo, právo zapsaných spolků.
-
Projekty: Mediační poradna, Promoting diversity through video - řešitelka projektu, Férové školy - Férové vzdělávání - koordinátorka a právnička projektu, Multikulturní škola - školitelka.
-
Pracovní skupiny a výbory: členka Výboru proti diskriminaci Rady vlády pro lidská práva ( červen 2010 - srpen 2012). Členka České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání ( červen 2011 - nyní). NAPIV - expert jmenovaný do pracovní skupiny Právo a legislativa k Národnímu akčnímu plánu inkluzivního vzdělávání (červen 2010- květen 2011).
-
Vystupování v celostátních i regionálních mediích.
-
Rozsáhlá publikační činnost včetně příspěvků na konferencích a seminářích.
|
Akreditace u MV ČR: |
AK/PV-852/2021 AK/VE-500/2021
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
2600,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje
se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění
pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
V případě, že se nemůžete zúčastnit kurzu prezenčně, je možné se přihlásit ke školení s poznámkou "on-line" a v den konání vše sledovat z pohodlí své kanceláře.
|
Anotace: |
Cíle kurzu: |
Vzdělávací program zvyšuje kompetence úředníků a vedoucích úředníků sociální odborů ÚSC v oblasti jejich komunikačních a emočních dovedností, učí je zvládat náročné situace a konflikty při jednání s klienty např. v rámci sociálního poradenství, správního řízení v oblasti sociálně-právní ochrany dětí, zprostředkování žádostí o osvojení a pěstounskou péči, případových konferencí, řešení stížností a vyřizování dalších správních agend. Seminář pomocí praktického tréninku proškolí úředníky sociálního odboru v reakcích na komunikačně náročně situace. Představí způsoby řešení konfliktů, s kterými přichází cílová skupina do každodenního styku včetně práce s emocemi, které jsou jejich nedílnou součástí.
|
Program: |
1. Úvod
-
Představení se, seznámení se s účastníky a očekávání.
2. O mediaci
-
úvodní video: ukázka použití mediačních technik v konfliktní situaci
-
zakotvení mediace v právním rámci ČR
-
proč je mediace vhodnou a účinnou metodou řešení konfliktů v rámci agend sociálního odboru
-
principy a zásady mediace (dobrovolnost, mlčenlivost, neutralita, win-win, odpovědnost stran za dohodu,…)
-
role mediátora – široké pojetí jako „urovnávače“ mezilidských vtahů x striktně zákonné pojetí dle zákona o mediaci (zák. č. 202/2012 Sb., zákon o mediaci a o změně některých zákonů); praktické příklady využití role mediátora v praxi úředníka sociálního odboru
-
stručné představení fází mediace (není předmětem semináře probírat podrobně jednotlivé fáze mediace a práci mediátora v těchto fázích
3. Konflikty
-
způsoby řešení konfliktů včetně praktických příkladů z praxe úředníka sociálního odboru ÚSC
-
teorie eskalace konfliktu
4. Psychologický základ práce osoby v roli mediátora
-
koncept tvůrce a oběti
-
potřeby a postoje; příklady nejčastějších potřeb a postojů, které se objevují u klientů sociálního odboru ÚSC a jak je v rámci rozhovoru najít
5. Emoce a práce s nimi
-
první pomoc při zvládání (i vlastních) emocí s praktickou ukázkou
-
metoda zrcadlení včetně tréninku této mediační techniky ve skupině se zaměřením na typologii klientů sociálního odboru ÚSC
-
emoce a řeč těla – praktické ukázky
6. Mediační techniky a jejich využití při jednání s klienty sociálního odboru ÚSC
-
jak mohu díky používání mediačních technik předcházet krizovým situacím s klienty sociálního odboru ÚSC?
-
vysvětlení a použití jednotlivých mediačních technik včetně praktických příkladů a cvičení pro úředníky sociálního odboru ÚSC
7. Nácvik použití mediačních technik na modelových kauzách z praxe úředníků sociálního odboru ÚSC
-
v této části kurzu si účastníci vyzkoušejí zvládnutí konkrétních situací, se kterými se setkávají na pracovišti pomocí vhodně zvolených mediačních technik
8. Závěr
|