registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Sociální služby a sociální práce - aktuality a praxe
Variabilní symbol: 5125044
Datum konání: 24.1.2025
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Mgr. Ilona Kolářová

Je absolventkou Univerzity Karlovy v Praze, oboru speciální pedagogika. Má bohaté zkušenosti ze své mnohaleté praxe u poskytovatelů sociálních služeb a v sociálně právní ochraně dětí.  Věnuje se oblasti dobrovolnictví a působí v rámci procesu implementace zákona o sociálních službách.

Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2024/0656-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2600,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Absolvent tohoto vzdělávacího programu:
-je seznámen s aktuálním zněním zákona o sociálních službách a s dopady jednotlivých změn. Prohloubí a rozvine si své zkušenosti, které následně bude schopen uplatnit v praxi. Tento vzdělávací program se zaměřuje zejména na změny související s novelami právních předpisů, které souvisejí se zákonem o sociálních službách např. prováděcí vyhláška č. 505. /2006 Sb., - změna úhrad za sociální služby. Přestože se jedná o základní kurz, již se předpokládá, že účastníci vzdělávání mají určité povědomí o této problematice. Účastníci budou rámcově seznámeni s platným ustanovením zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, v souladu s ochranou osobních údajů. Zákon s účinností k 1. 1. 2007 řeší pomoc, ochranu a podporu fyzických osob v nepříznivé sociální situaci – např. vymezení okruhu oprávněných osob, jak zacházet s informacemi, které následně využijí v praktickém řešení nepříznivé situace osob. Seznámí se s problematikou osob, které nejsou schopny řešit sami nepříznivou sociální situaci a mohou ji řešit prostřednictvím poskytnutí sociální práce sociálních pracovníků nebo prostřednictvím sociální služby zaměřené na individuální potřeby člověka tak, aby v praxi docílili maximální schopnosti začlenění do společnosti (příklady z praxe včetně využití jednotl. §§ daného zákona). Dále se účastníci seznámí s úkolem sociálních služeb a úkolem sociálních pracovníků, kteří zajišťují pomoc při péči o klienta jeho stravování, ubytování, pomoc při zajištění chodu domácnosti, poskytují zákl. informace o přiznání příspěvku na péči, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při prosazování práv a zájmů. Seznámí se s oprávněnou osobou poskytující sociální službu - právnická nebo fyzická osoba, která má dle zákona registraci, dále budou seznámení s příspěvkem na péči a jeho využití. Účastníci budou informováni o smluvních vztazích při zajištění potřebné pomoci, tj. s případy kdy službu v domácnosti poskytuje rodina - osoba blízká nebo asistent sociální péče (praktické případy) a případ, kdy službu poskytuje poskytovatel sociálních služeb. Budou seznámeni se zněním zákona, popř. se změnami podle novel, např. při posuzování lékařů, výkonu sociální práce a seznámí se s vymezením sociální práce sociálních pracovníků a pracovníků v přímé péči včetně povinnosti odborné kvalifikace. Mezi specifická témata, na která se lektorka v průběhu vzdělávání také zaměří je soulad právních předpisů a jejich využití v praxi v souladu s GDRP a to včetně praktických příkladů.
Cíle kurzu:
Účastníci získají základní přehled o platném znění zákona o sociálních službách a jeho praktickém využití, budou znát soulad s prováděcí vyhláškou číslo 505 /2006 Sb., a její praktické využití. Dále získají základní přehled o vyhlášce č. 332/2013 Sb., o vzoru standardizovaného záznamu sociálního pracovníka a praktickém využití stávajících právních předpisů (zákon o soc. službách řeší sociální práci sociálních pracovníků obecních a krajských úřadů, sociálních  pracovníků sociálních služeb a sociálních pracovníků úřadů práce). Všichni účastníci, budou znát význam sociálního poradenství a praktického využití včetně základních informací ochrany osobních údajů (GDRP).
Dále je absolvent tohoto vzdělávacího programu seznámen zejména: s příspěvkem na péči ve struktuře sociálního zabezpečení; s kritérii základních životních potřeb pro posuzování stupně závislosti; kontrolou využití příspěvku na péči a příspěvkem na péči v rámci EU včetně souladu s GDRP; dále s odborností sociálních pracovníků a pracovníků v přímé péči, činnostmi sociální práce, v rámci řešení nepříznivé sociální situace osob , bude znát možnosti sepsání smluvního ujednání a výši úhrad včetně zacházení s osobními údaji a jejich ochranou.
 
 
Druh: základní
 
Obsah programu na osvědčení: legislativa, příspěvek na péči, odbornost sociálních pracovníků a pracovníků v přímé péči, poskytovatel, praktické příklady
 
Program:

1. Úvod

  • Představení lektora účastníkům, vymezení cílů vzdělávání x očekávání účastníků

2. Zákon o sociálních službách současné znění a soulad právních předpisů

  • Aktuální znění zákona o sociálních službách v souladu s nařízením č. 883/2004, a s nařízením GDRP

3. Zákon o sociálních službách současné znění a soulad s prováděcími předpisy

  • Znění vyhlášky č. 505/2006 Sb., (smluvní ujednání a výše úhrad) a znění vyhlášky č. 332/2013 Sb., využití v praxi

4. Příspěvek na péči

  • Příspěvek na péči ve struktuře sociálního zabezpečení, kritéria základních životních potřeb pro posuzování stupně závislosti
  • Vymezení schopností zvládat základní životní potřeby
  • Dva instituty zvýšení příspěvku na péči, určení příspěvku na péči a kontrola využití příspěvku na péči, poskytovatel pomoci
  • Příspěvek na péči v rámci EU

5. Odbornost sociálních pracovníků a pracovníků v přímé péči

  • Odbornost SP a PSS a další vzdělávání, spolupráce sociálních pracovníků a pracovníků v přímé péči, vymezení činností sociální práce

6. Poskytování sociálních služeb

  • Druhy a formy služeb, základní činnosti při poskytování sociálních služeb, důležitost sociálního poradenství, povinnost registrace

7. Praktické případy v souladu se zákonem o sociálních službách. Závěr

  • Řešení konkrétních příkladů z praxe a aplikace jednotlivých právních úprav
  • Závěr, diskuze

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 5125044 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho e-mailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím e-mailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.

Ano Souhlasím s použitím e-mailové adresy, uvedené v části Informace o organizaci, pro účely zasílání obchodních sdělení.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).