registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Daňový řád v praxi

Variabilní symbol: 1514297
Datum konání: 31.10.2014
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy
Vítkova 10/241, 186 00 Praha 8 - Karlín - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M.
Akreditace u MV ČR reakreditace: AK/PV-756/2013 AK/VE-462/2013
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1880,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Přínos kurzu:

Poskytnutí ucelených aktualizovaných informací a problematice zákona 280/2009 Sb. v platném znění. Sdělit úředníkům praktické příklady řešení s odkazem na judikaturu, odbornou literaturu a informační systémy.

Cíle kurzu:
Program:

1. Úvod do problematiky
• V úvodu bude představen lektor, jeho dosavádní činnost v oboru, praktické a odborné zkušenosti, publikační činnost apod.
• Upozornění na aktuální dané problematiky, současný stav legislativy a praxe.
• Aktuální vývoj postupů ve správní činnosti, upozornění na některé problémové části Daňového úřadu, nutnost řešení těchto problémů a připravenost jednotlivých pracovníků ve státní správě na řešení této situace.
• Dále bude představen i způsob vedení celého kurzu a výzva účastníků, aby se aktivně zapojili do diskuze nejen na konci kurzu.

2. Přehled pojmů a členění Daňového řádu
• Úvodem kapitoly lektor zanalyzuje daňový řád, dále porovná základní zásady daňové řízen dle zákona o správě daní a poplatků a základní zásady správy daní dle daňového řádu, popíše vznik daňového řádu, očekávané přínosy daňového řádu, nastíní strukturu tohoto zákona, rozebere a popíše změny, které nastaly v jednotlivých paragrafech.
• Na rozdíl od předchozí právní úpravy obsahuje DŘ větší množství paragrafů, celkem 266, s krátkými odstavci (dále také odst.) a větami a je systematicky uspořádán novým způsobem. DŘ se člení na části, hlavy, díly, oddíly a paragrafy. Mnohé instituty jsou převzaty ze zákona o správě daní a poplatků a v textu daňového řádu jsou také obsaženy myšlenky ze stávající judikatury. DŘ zavádí jednotnou terminologii i pro jednotlivé daňové zákony.
• Daňový řád obsahuje šest částí, a to:
Úvodní ustanovení (§1 až 9)
Obecná část o správě daní (§10 až 124)
Zvláštní část o správě daní (§125 až 145)
Následky porušení povinností při správě daní (§246 až 254)
Ustanovení společná, zmocňovací, přechodná a závěrečná (§255 až 265)
Účinnost (§266)

3. Úvodní ustanovení
• Zde budou probrány základní zásady daňového řízení dle zákona o správě daní a poplatků jakož i základní zásady daňového řízení
• §2 odst. 1=zásada zákonnosti
• §2 odst. 2=zásada součinnosti+ zásada přiměřenosti a hospodárnosti
• §2 odst. 3=zásada volného hodnocení důkazů
• §2 odst. 4 =zásada neveřejnosti
• §2 odst. 5=zásada mlčenlivosti
• §2 odst. 6=zásada oficiality
• §2 odst. 7=zásada skutečného stavu (,,skutečného obsahu právního úkonu“) a materiální pravdy
• §2 odst. 8=zásada rovnosti
• §2 odst. 9= zásada spolupráce
• V těchto zásadách ale nejsou obsaženy všechny zásady práva, což činilo potíže při realizaci procesního předpisu

4. Základní zásady správy daní dle daňového řádu
• Účastníci školení budou upozorněni na to, že zavedením daňového řádu došlo k rozšíření zásad na patnáct a výstižnějšímu definovaní uspořádaném do pěti ustanovení zákona.
• §5 odst. 1=zásada zákonnosti
• §5 odst. 2=zásada enumerativnosti státních pretenzí, legální licence a zákazu zmocnit orgán veřejné moci k libovůli správce daně může činit v rámci své činnosti pouze to, co mu zákon vysloveně dovoluje nebo umožňuje)
• §5 odst. 3=zásada přiměřenosti (proporcionality) + princip šetření práv osob vůči nimž směřují pravomoci SD
• §6 odst. 1=zásada procesní rovnosti osob zúčastněných na správě daní
• §6 odst. 2=zásada součinnosti
• §6 odst. 3=zásada poučovací
• §6 odst. 4=zásada vstřícnosti slušnosti
• §7 odst. 1= zásada rychlosti řízení
• §7 odst. 2= zásada hospodárnosti a procesní ekonomie
• §8 odst. 1= zásada volného hodnocení důkazů
• §8 odst. 2=zásada legitimního očekávání
• §8 odst. 3=zásada materiální pravdy
• §9 odst. 1=zásada neveřejnosti
• §9 odst. 2= zásada oficiality, zásada vyhledávací
• §9 odst. 3=zásada shromažďování údajů
• Zejména nové zásady poučovací, legitimního očekávání a shromažďování údajů znamenají výrazný posun při realizaci nového procesního předpisu.

5. Obecná část o správě daní
• Lektor seznámí účastníky s problematikou obecných ustanovení použitelných pro různá dílčí řízení při správě daní. Obecná část se dělí na sedm hlav upravujících následující problematiku:
SD a osoby zúčastněné na správě daní (§ 10 až 31) – lektor seznámí účastníky skolení s ustanovení o zastoupení daňových subjektů a třetích osob a nové pojmy atrakce odporných konzultant:
lhůty (§ 32 až 38) - probere ustanovení o určování lhůt, počítání času, běhu lhůty, zachování lhůty, prodloužení lhůty a navrácení lhůty v předešlý stav upraveno také o ustanovení o ochraně před nečinností SD:
doručování (§ 39 až 51) - poukáže na komplexní způsob doručování písemností SD:
ochrana poskytování informací (§ 52 až 59) – upozorní na problematiku obsaženou v ustanovení o povinnosti mlčenlivosti, informační povinnost SD a poskytování informací správci daně od třetích osob:
dokumentace (§60 až 69) – poukáže na nutnost řešení dokumentace, především ustanovení o sepisování protokolu a úředním záznamu, o vedení spisu a nahlížení do něj, o daňové informační schránce:
řízení a další postupy (§ 70 až 107) – v této části lektor probere obecná ustanovení o řízení (podání a jeho vady, postoupení, jednací jazyk, vyloučení úřední osoby), ustanovení o postupech při správě daní (vyhledávací činnost, vysvětlení, místní šetření, daňová kontrola, postup k odstranění pochybností) a ustanovení o průběhu řízení od jeho zahájení až po ukončení rozhodnutím, kde také najdeme ustanovení o dokazování , záznamu povinnosti, pomůckách a sjednání daně předběžné otázce, předvolání a předvedení, zastavení řízen,
 


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).